Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hidrogén üzemanyagcellás projekt résztvevője a ZF
Tehergépjárművek elektromos hajtásláncaiban, energiamenedzsment-rendszereiben és elektronikájában szerzett tapasztalatával járul hozzá a HyFleet program sikeréhez a ZF. Az együttműködő partnerekkel közös cél, hogy tömegével kerülhessenek az utakra hidrogénhajtású buszok.
A három évre kiírt HyFleet projektben a ZF a többek között autóalkatrészeket gyártó Freudenberg, a FlixBus buszos utazási szolgáltató és az Atmosfair környezetvédelmi civil szervezet partnereként vesz részt. A felek meg akarják találni a távolsági autóbuszokhoz optimalizált hidrogénhajtás nyitját, ami köré aztán egy tisztán elektromos buszt tervezhetnek.
A ZF tehergépjárművek technológiájáért felelős igazgatósági tagja elmondta, a vállalat széles portfólióval rendelkezik az elektrifikált hajtások és azok alrendszerei terén. Állítja, hogy a jövő tehergépjárműveiben és autóbuszaiban fontos szerepe lesz majd a hidrogén üzemanyagcelláknak, mivel azok nagy hatótávot és gyors tankolást tesznek lehetővé, ezért a ZF a kezdetektől nyitott volt a technológia felé.
A Freudenberg Sealing Technologies az üzemanyagcellákkal szerzett évtizedes, alkatrész- és rendszerszintű tapasztalataival fog hozzájárulni az együttműködéshez. Claus Möhlenkamp vezérigazgató cége jelentősen fejleszteni akarja a technológia tartósságát és hatékonyságát, ezek által pedig keretet szabni a teljes élettartamra vetített költségeknek.
Az üzemanyagcella vezet el a nehéz szállítójárművek elektrifikációjához
A HyFleet keretében a fejlesztések segítése érdekében elvégzett megvalósíthatósági tanulmány a járművek üzemanyagcelláinak és akkumulátorainak elhelyezésére, a hűtőrendszerre, valamint a csúcsterhelések megállapítására és kiszolgálására irányul. Itt jön képbe a ZF szakértelme a tisztán elektromos nehézgépjármű-hajtásláncok terén, többek között a hajtás elektronikájára és a szoftveres energiamenedzsmentre fókuszálva, számos korábbi és jelenleg is futó projektre alapozva. A HyFleet program várhatóan német állami támogatást is élvez majd.
Többek között az üzemanyagcellás járművek viselkedésével, vezetési karakterisztikájával, valamint mindennapi használatával, például a tankolásával is foglalkozó projektet a Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems GmbH, a Freudenberg leányvállalata vezeti.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!