Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Házon kívül keres megrendelőket a Hyundai Mobis
Miután a Hyundai és a Kia globális eladásai az utóbbi években jelentősen visszaestek, az autógyártó beszállítói egyre nagyobb mértékben kezdtek más vállalatok megrendeléseire támaszkodni. A trend alól többé a Hyundai saját beszállítója, a Hyundai Mobis sem kivétel. A vállalat jelenleg több autógyártóval is megbeszélést folytat elektromos hajtásrendszerek szállításáról.
Ahn Byung-ki, a Hyundai Mobis elektromos hajtáslánc üzletágának rangidős alelnöke a Reutersnek elárulta, hogy arra számítanak, már idén sikerül több megrendelést is begyűjteniük. A Hyundai Mobis első alkalommal fog elektromos hajtásrendszereket szállítani a Hyundai Motor Csoporton kívüli autógyártóknak.
Ahn továbbá elmondta, hogy régebben a termelőkapacitásaikat lekötötték a Hyundai megrendelései, ma már azonban más a helyzet. Hozzátette, hogy a vállalatcsoporton kívüli eladások növelésével csökkenthetik termékeik árát, ami a Hyundainak és mindenki másnak is hasznára fog válni. A vállalat árbevételeinek jelenleg csak kevesebb mint tizede származik külső megrendelésekből.
Előnyös pozícióból indulhatnak
Ahn szerint a Hyundai beszállítói a saját hasznukra fordíthatják a járműgyártó alternatív hajtású modellek fejlesztésében szerzett sok éves tapasztalatát, előnybe kerülve az európai cégekkel szemben, amik a dízelmotorok fejlesztésére koncentráltak.
Az LMC Automotive adatai szerint a Hyundai Motor és a Kia Motors együttesen a harmadik legtöbb elektromos autót értékesítették 2019-ben, a világelső Teslát és a második helyen álló Renault-Nissan-Mitsubishi szövetséget követően.
Kényszerhelyzetben a beszállítók
A Hyundai és Kia autógyártókat, valamint beszállítóikat magába foglaló Hyundai Motor Csoport egyike Dél-Korea családi alapítású – csebol elnevezéssel is illetett – óriásvállalatainak. A Hyundai és a Kia eladásai a 2016-os 7,88 millió járműről 2017-re 7,25 millióra, 2019-ben pedig 7,19 millióra esetek vissza, nehéz helyzetbe hozva a tőlük függő beszállítóikat, akik végül arra kényszerültek, hogy máshol kutassanak vevők után.
A Tesla Model 3-hoz és a Volkswagen ID.3-hoz is alkatrészeket szállító Hanon Systems például mára az árbevételének több mint felét a vállalatcsoporton kívüli eladásokból termeli.
A Myoung Shin Co, amit a Hyundait alapító Chung Ju-yung egyik bizalmasa hozott létre, a kínai Bytonnak tervezett elektromos autókat gyártani a GM egykori koreai gyárában. A lépés egyúttal egy új versenytársat teremtene a Hyundai számára, mivel azonban a Byton a világjárványból kifolyólag nehéz helyzetbe került, a cég továbbra is kénytelen a Hyundai megrendeléseire hagyatkozni.