Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egy hálózatba kapcsolja gyárait a ZF
A német autóipari beszállító egy átfogó digitalizációs stratégia keretében az egész globális gyárhálózatát egy felhőalapú hálózatba kapcsolja. A vállalat nagy potenciált lát a digitalizációban, amiről René Deist, digitális vezető nemrég osztotta meg nézeteit.
„Ma közel minden tevékenységnek részese szoftver, és a digitális szolgáltatások hozzáadása javítja a vásárlói élményt” – vélekedik Deist, aki szerint a digitalizáció számos hasznos megoldást nyújt az autóiparnak. Ezek között van az integrált kereslet- és kapacitástervezés, a megelőző karbantartás, a nagyobb termelékenység, valamint a klímavédelmi problémák kezelése.
A ZF a termékeit, a termelését és az ellátási láncát egyaránt digitalizálja. Ennek a folyamatnak része a világszerte működő kétszáz üzemének felhőhöz csatlakoztatása is.
Globális léptékben és közösen kell gondolkodni
„Adatot kell gyűjtenünk, ha meg akarjuk érteni, hogy hogyan változtathatjuk meg a gyártásunkat, hogy optimalizáljuk azt és fokozzuk termelésünk hatékonyságát” – mondta el Deist az Automotive Manufacturing Solutions egy nemrég tartott konferenciáján.
Deist aláhúzta, hogy a digitalizációban globálisan kell gondolkodni, az átalakulás kiterjesztésében pedig kulcsszerepet kap a felhő, amivel a ZF, termelői és ellátási láncának globális hálózatait tervezi összekapcsolni.
A részlegvezető egyúttal az együttműködések fontosságát is hangsúlyozta. Itt megemlítette a vállalat Microsofttal meglévő partnerségét, illetve az európai Catena-X konzorciumot is, ami vélekedése szerint sok lehetőséget tartogat. Az adatcserét szolgáló platform tagjai között van a BMW, a Daimler, a VW és maga a ZF is.
„Ez egy ipari konzorcium olyan vállalatokkal, amik felismerték, hogy sok megoldásra váró közös problémánk van” – fogalmazott Deist.
Mindenki nyerhet
Deist rámutatott, hogy a mesterséges intelligencia és a digitális hálózatok által nagy mennyiségű adat nyerhető, amit aztán az OEM-ek és beszállítóik a megrendelések és a termelés összehangolására használhatnak.
Deist továbbá a klímavédelem kérdését is érintette. Úgy véli, hogy a digitalizáció kínálja a legjobb megoldást a klímaváltozás elleni küzdelemben és a karbonsemleges termelés eléréséhez, mivel a leghatékonyabban általa azonosíthatóak be a veszteségek.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!