Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Díjat nyert a Bosch technológiája
A Bosch térérzékelő alkalmazásának köszönhetően kényelmesebbé és biztonságosabbá válik a mezőgazdasági munka. A Bosch terméke még új a piacon, de a megoldást díjazta a DLG, azaz a Német Mezőgazdasági Szövetség.
A Bosch mezőgazdasági alkalmazásokhoz készült moduláris térhatás-érzékelő rendszere speciális érzékelőrendszerekből áll, amelyek rugalmasan kombinálhatók az egyéni igények szerint. A DLG a „rendszerelemek” kategóriájában a mérnöki ötletet díjazta.
„Örülök, hogy innovatív rendszerünkkel le tudtuk nyűgözni a mezőgazdasági technológia területén tevékenykedő fejlesztőmérnökökből álló zsűrit. A rendszert terepi alkalmazásokhoz optimalizáltuk. A legnagyobb rugalmasságot biztosítja a telepítés során" – mondta Stefan Schenk, a Robert Bosch GmbH Off-Road üzemeltetési egységéért felelős vezetője a díjról.
A Bosch díjnyertes érzékelőrendszere ultrahangos és radarérzékelőket használ a tárgyfelismeréshez, a távolságméréshez és az ütközések elkerüléséhez. Míg az ultrahangos technológia a közeli hatótávolságra van optimalizálva, addig a radarrendszerek közeli és távoli megfigyelésre egyaránt alkalmasak. A térhatás-érzékelő rendszer így használható ütközések elkerülésére, valamint távolságmérésre – például permetezéskor vagy szüreteknél.
Idén dobták piacra
A Bosch többkamerás rendszere az ultrahangos és radarérzékelők tökéletes kiegészítője. Négy közeli kamerával teljes, 360 fokos rálátást biztosít a jármű környékére. Ugyanezt a kameratechnológiát alkalmazva a rendszer egy ütközésjelző rendszerrel bővíthető, amely értesíti a vezetőt a jármű kritikus közelségében lévő álló vagy mozgó tárgyakról.
A vállalat január elején piacra dobta a 24 voltos ultrahangos érzékelőrendszer két változatát a munkaterület közeli megfigyelésére. Bár mindkét rendszer azonos hardverrel rendelkezik, különbségek vannak az érzékelőadatok feldolgozása, és így a különböző verziók működési köre tekintetében. Míg az alaprendszer egyszerűen egy adott akadály távolságát méri, addig a csúcskategóriás megoldás objektumlokalizációval is rendelkezik – írja a vállalat közleménye.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!