Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bencze Zsolt: még keresi az útját az autóipar
Csaknem egy évvel ezelőtt adtunk hírt az ABF Bowdentechnika Kft.-ről. Ebben a cikkünkben arról számoltunk, hogy a válság erősen megtépázta a bowdenekkel foglalkozó cég vitorláját, ám már akkor úgy nyilatkoztak, hogy felül tudnak kerekedni a problémákon. Bencze Zsolt ügyvezető erről számolt be ezúttal.
- Portálunknak adott interjújában a több lábon állás fontosságát hangsúlyozta, s mint mondta, elkényelmesedtek, ám dolgoznak azon, hogy a "Suzuki-láb" mellett másik lábat is növesszenek. Hol tart ez a folyamat?
- A több lábon állás stratégiájának megfelelően több projektet is elindítottunk. Valószinűleg a válság hatására a bevizsgálások, engedélyezések nagyon elhúzodnak és több esetben a hosszú átfutási idők a korábbi elhatározásokat átértékelik, sőt okafogyottá is tehetik. A több ígéretes projektből mára csak egy maradt, amelynél a beszállítóvá válás végső fázisába jutottunk.
Bencze Zsolt |
- Ugyanebben az interjúban az is elhangzott, hogy 2004-ben volt a maximumon a cég, 2012-ben a minimumon. Ennek fényében hová helyezné 2013-at? Milyen fontos állomásokról számolhat be?
- A 2013-as év a kiútkeresés éve volt. Úgy tűnik, sikerült a korábbi veszteségeinket minimalizálni és elindultunk a kilábalás útján. A költségek folyamatos ellenőrzését és ezeknek megfelelőn a helyes döntések megtételét nevezném a 2013-as év legfontosabb elemének.
- Mindezek fényében milyen tervekkel vágtak 2014-be?
- 2014-re már egyértelműen szerény nyereséget tervezünk és megpróbálunk további új partnereket találni.
- Mit gondol, milyen kihívásokra kell számítani autóipari beszállítóként?
- A teljes szektor az útkeresés fázisában van. Az európai autóipar stagnál és főleg az értékesítési adatok még messze nem reményre jogosítóak. Az amerikai értékesítési adatok azt mutatják, hogy ott a válságnak már vége van. Több területen folyik az autóipari útkeresés. Az értékesítések szempontjából legígéretesebb az olcsó, világautó vagy népautó megalkotása. Itt nagyon sok a résztvevő, de úgy tűnik a legsikeresebb ezen a területen a Dacia-Renault csoport volt. A másik még nem lefutott harc a hibrid és tisztán elektromos autók fejlesztésének területén található. Az autóipar egyelőre még nem találta meg azt az üdvözítő megoldást, amely a szénhidrogén vagyon kimerülése után is olcsó közlekedési eszközöket produkálhatna. Itt még nagyon sok a fejlesztenivaló. Autóipari beszállítóként az a legnagyobb kihívás, hogy a folyamatosan változó vevői elvárások mellett is meg tudjon a cég maradni biztos beszállítónak. Ez csak folyamatos fejlesztésekkel és a vevői igények állandó követésével érhető el.