Beszállítók Allison váltóval szerelt Mercedesek túrják a német csatornákat

Allison váltóval szerelt Mercedesek túrják a német csatornákat

autopro.hu | 2014.01.02 13:04

Allison váltóval szerelt Mercedesek túrják a német csatornákat

Már majdnem két és fél éve egy Mercedes-Benz Econic csatornamosó jármű dolgozik Düsseldorf 47 ezer csatornájának tisztán tartásáért. Az Allison Széria 3000 automata sebességváltó tehermentesíti a sofőrt a hektikus forgalom közepette.

Hirdetés

Nem csak falevél, autógumi-darabok, építési anyagok, de sörös dobozok, vagy akár pénztárca, kulcscsomó, ékszer és más szilárd anyag is bemosódhat a vízzel a csatornákba. Annak érdekében, hogy megóvják az eltömődéstől, az utcákat pedig a víz visszaduzzadásától, az összefolyókat a közszolgáltató vállalat négy járműve tisztítja rendszeresen. Az egyik ilyen egy új koncepció szerint kialakított csatornamosó, melynek alapja egy Mercedes-Benz Econic, magát a rendszert pedig több mint egy és fél éven át fejlesztette Düsseldorf városa és egy speciális gépgyártó, az Assmann.

A sofőrök kímélése érdekében a vállalat egy ideje úgy határozott, hogy minden újonnan beszerzett járműnek automata sebességváltóval kell rendelkeznie. Ezen túlmenően az Econic alacsonypadlós, ami könnyű beszállást tesz lehetővé, ráadásul nagy panoráma-ablakkal rendelkezik.

Az automata sebességváltóval felszerelt járműveket könnyű működtetni. A sofőrök a forgalomra koncentrálhatnak, hiszen fizikailag nincs szükség sebességváltásra, mivel a manuális váltót kiküszöbölték. Óvja a sofőr térdét és izületeit is a felesleges terheléstől. Az Allison Continuous Power Technology a jármű kiváló manőverezhetőségét és irányíthatóságát garantálja a sűrű forgalomban, vagy keskeny utakon történő araszolásnál. A szabadalmaztatott nyomatékváltó és a fokozatmentes erőátvitel párját ritkító indulást, az 5. generációs elektronikus vezérlés pedig – a legjobb váltási fokozatok megválasztásával – optimális üzemanyag-hatékonyságot tesz lehetővé. Ez fontos szempont, mivel a járműveket folyamatosan használják. További előny a működtető részére az intelligens csuklókaros cső, mely hidraulikus és teleszkópos módozatú is. Amint a sofőr egy joystick-kel a csatornafedél fölé viszi a csuklókaros cső végét, egy mágnes automatikusan leemeli az öntöttvas fedlapot, illetve a tisztítás végeztével pontosan vissza is helyezi azt.

Düsseldorf csapadék- és szennyvíz-csatornáinak tisztán tartása érdekében a speciális jármű két szivattyúval is rendelkezik. A folyadékgyűrűset a csatornaöblökben felhalmozódó szárazanyagok kiszippantására használják. A vákuum-szivattyú teljesítménye 94kW a maximális szállítása pedig 3100 m3/óra. A nagynyomású szivattyút arra használják, hogy vizet nyomassanak a csatornába a benne lévő száraz anyagok áztatásához és kimosatásához. A maximális nyomása 80 Bar, a kapacitása pedig 75 liter percenként.
Tartályból szintén kettő van a felépítményen, az egyik háromezer liter víz tárolására képes, a másikban pedig 6 köbméter szennyezett víz fér el.

A düsseldorfi városi csatornázási vállalat öt másik Mercedes-Benz Vario típusú járművet is működtet, melyben Allison Széria 1000-es automata sebességváltó működik. Kettőt közülük a közművek karbantartásához használnak, egy harmadikra darut szereltek a lefolyók tisztításához. A negyedik Vario biztosító feladatot végez, és különféle figyelmeztető, forgalomirányító jeleket tartalmaz, egyet pedig a szennyvíz-szivattyúk javításához szükséges eszközökkel szereltek fel.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink