Beszállítók Allison váltóval szerelt járművek takarítják Hamburgot

Allison váltóval szerelt járművek takarítják Hamburgot

autopro.hu | 2014.10.17 05:46

Allison váltóval szerelt járművek takarítják Hamburgot

Hamburg közszolgáltató vállalata kizárólag ilyen hulladékgyűjtőket és nagy utcaseprő gépeket használ, mivel ezek a járművek bizonyítottak a rendelkezésre állás, a kevesebb karbantartás és a vezetési komfort területén.

Hirdetés

A Hanza-város közel 9 ezer utcájának, hídjának és terének tisztításához a Stadtreinigung Hamburg (SRH = Hamburgi Városi Tisztasági Vállalat) 35 nagy, Allison 3500 váltós Mercedes Benz Atego utcaseprő gépet használ. Ezen kívül évente közel 1,2 millió tonna hulladékot szed össze a 210 darab Allison váltós Mercedes Atego és Econic típusú hulladékgyűjtő, köztük egy földgázzal működő Econic és két új 2630L Econic Euro6 modell.

Az üzemanyag-hatékonyság kiemelt szerepet játszik az SRH-nál, ezért a vállalat nagy hangsúlyt fektet a sofőrök képzésére – ami kb. 12 évnyi képzést jelent. Négy oktató tanítja a sofőröket a gazdaságos, előrelátó vezetési taktikára. Az Allison váltók működtetéséhez szükséges speciális ismeretek az anyag részét képezik, s ez hozzájárult ahhoz, hogy az SRH fenntarthatóan 7-8 százalékos üzemanyag-megtakarítást érjen el.

Ezen kívül, két Econic Euro VI modellt már mindjárt az elején felszereltek az új Allison FuelSense üzemanyag-hatékonyság növelő csomaggal is, melyet már márciusban megkaptak. Bülent Akgöl elmondása szerint, aki a Mercedes-Benz speciális tehergépjárművekért felelős marketing igazgatója, szemben a korábbi Euro V-ös járművekével, az üzemanyag fogyasztási mutatók alakulását 4 százalékkal alacsonyabbra várják ezeknél az új modelleknél.

A hulladékgyűjtő járművek naponta egy műszakot teljesítenek, a nagy utcaseprő gépek fele azonban napi két műszakban dolgozik, hogy a szoros beosztást tartani tudják, ezért az autók rendelkezésre állása elengedhetetlen követelmény. Thomas Maas, az SRH műszaki szolgálatának vezetője szerint az Allison váltók karbantartási igénye nagyon csekély. - Tulajdonképpen a rutin olaj-, és szűrőcserére korlátozódik a rendszeres karbantartási igény; szigorúan követjük a Daimler által ajánlott csere-periódusokat- fogalmazott.

Az időrabló és költséges kuplung-cseréket pedig teljesen kiküszöbölik az Allison automata váltók. – Egy hulladékgyűjtő jármű két, esetleg három kuplungcserét is igényelhet a hozzávetőleg 10 éves élettartama alatt. 210 járművel kalkulálva ez összesen 420 és 630 közötti kuplungcserét jelent – ezt az Allison automata váltókkal teljes egészében megspóroljuk” – tette hozzá Thomas Maas.

A hagyományos száraz-kuplung helyett az Allisonok nyomatékváltót használnak, ami megvédi a hajtásláncot a nyomaték okozta rázkódástól és vibrációtól. Ráadásul növeli a motor nyomatékát indításkor, ezáltal nincs kopás, illetve jelentősen megnő a jármű teljesítménye és manőverezhetősége az állandó indulás-megállásos működés alatt, valamint a városi utak gyakran erős forgalmában.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink