Beszállítók Allison váltókkal és biogázzal üzemelnek a berlini hulladékgyűjtők

Allison váltókkal és biogázzal üzemelnek a berlini hulladékgyűjtők

autopro.hu | 2014.01.22 13:14

Allison váltókkal és biogázzal üzemelnek a berlini hulladékgyűjtők

A Berlini Köztisztasági Vállalat (BSR) flottájának 150 Allison váltós, Mercedes-Benz Econic járműve még környezetbarátabb, mióta a saját-előállítású biogázt tankolják.

Hirdetés

2013 nyarán nyitotta meg első biogáz üzemét a BSR Spandau-Ruhlebenben. A Németországban egyedülálló projekt nemrégiben megnyerte az "Kiváló Hely az Ötletek Földjén" elnevezésű versenyt.

Az új hulladékhasznosító üzem a várakozások szerint évente közel 60 ezer tonna szerves hulladékot fog feldolgozni, melyet a nemrégiben átalakított hulladékgyűjtő járművek szednek össze a "Biogut" konténerekből. Az üzembe érkezést követően a bio-hulladékban lévő mikroorganizmusok a lebontható anyagok erjedése során biogázt termelnek. Ezt a gázt dolgozzák fel természetes biogázzá (bio-metán), majd továbbítják a BSR állomásokra Marzahn, Prenzlauer Berg és Wilmersdorf településekre, ahol a hulladékgyűjtő járműveik tankolhatnak.

Még zöldebb a német hulladékgyűjtés

Az elismerést elnyert BSR már 150 Mercedes-Benz Econic CNG hulladékgyűjtő járművet működtet saját megújuló biogázával, a korábbi, nem megújuló fosszilis tüzelőanyagokból előállított üzemanyag helyett. Ez a szám tartalmazza azt a 22 újonnan beszerzett járművet is, melyet a BSR a régebbi modellek kiváltására 2013 októberében vásárolt. Minden Mercedes-Benz Econic jármű 3000-es típusú automata Allison sebességváltóval van felszerelve, ami hatékonyan közreműködik abban, hogy a motor maximális teljesítményt nyújtson.

Az Allison által szabadalmaztatott nyomatékváltó kiegyenlíti a gázos motorok esetében tipikusan lassabb reakcióidőt, megtöbbszörözi a motor nyomatékát a jármű indításakor, s finoman továbbítja az erőt a hajtott kerekekhez. Az eredmény akár megújuló biogáz, akár fosszilis üzemanyagból előállított gáz használata esetében: a járművek kiváló teljesítményt nyújtanak, ugyanakkor növekszik az üzemanyag-hatékonyság. Ezen túlmenően a helikus fogaskerekek a Mercedes OM 906 LAG motorjával kombinálva csendesebb működést valósítanak meg.

Azzal, hogy a dízel üzemanyagot természetes biogázra váltja fel, a BSR éves szinten mintegy 2,5 millió liter dízelüzemanyagot spórol meg, 6,2 tonnával csökkenti a széndioxid kibocsátást, illetve a nitrogén-oxid, kén és egyéb részecskék kibocsátását is. Azáltal, hogy inkább a biológiai hulladék újrahasznosításával jutnak tisztább égésű üzemanyaghoz élelmezési célra is termelt növények helyett, a BSR fenntartható megközelítést alkalmaz flottája tankolására.

- Az Allison elkötelezett a természet védelme iránt, és felkészült arra, hogy partnere legyen minden olyan vásárlói kezdeményezésnek, amely megkeresi a legjobb zöld megoldást, bármely felhasználási területen – mondta Peter van Cuijk, az Allison Transmission nemzetközi marketing igazgatója. - A Berlini Köztisztasági Vállalat projektje kiváló példa arra, hogyan tudunk sebességváltóinkkal különféle szervezeteket támogatni abban, hogy csökkentsék ökológiai lábnyomukat - mutatott rá a váltógyártó vezető képviselője.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink