Beszállítók Akkumulátorok kifejlesztésén dolgozik a CATL és a Nio

Akkumulátorok kifejlesztésén dolgozik a CATL és a Nio

autopro.hu/R.K.E. | 2024.03.18 09:22

Akkumulátorok kifejlesztésén dolgozik a CATL és a Nio

Fotó: Nio / Facebook

A kínai elektromos járműgyártó partnerségi megállapodást írt alá az akkumulátorgyártó óriással, hogy hosszabb élettartamú akkumulátorokat fejlesszenek ki az elektromos járművek általános költségeinek csökkentésére irányuló erőfeszítések részeként.

A partnerség mindkét vállalat technológiáját hasznosítani fogja, hogy csökkentsék az akkumulátorok úgynevezett „teljes életciklus" költségeit, ami kulcsfontosságú a Nio több ezer akkumulátorcsere- és töltőállomásának működési költségei szempontjából – mondta William Li, a Nio alapítója és vezérigazgatója. A garanciák általában nyolc évig fedezik az elektromosautó-akkumulátorokat. A Nio szerint 2025 és 2032 között Kínában közel 20 millió elektromosautó-akkumulátor garanciája fog lejárni, rámutatva az akkumulátorok rövidebb élettartamára az autókkal szemben, valamint a tápegységek cseréjének költségeire.

A Nio elmondta, hogy kutatási erőfeszítései révén meghosszabbította a cserélhető akkumulátorok élettartamát, és tizenkét év elteltével is megőrizte a kapacitás 80 százalékát. A vállalat azt is bejelentette, hogy az akkumulátorok havi bérleti díját akár 33 százalékkal csökkenti a Nio-felhasználók számára az akkumulátorok bérleti programja keretében, amely akár 18 ezer dollárral is csökkentheti az elektromos járművek beszerzési költségeit. Miután tavaly több mint 3 milliárd dollárt kapott az Abu Dhabi CYVN Holdings befektető cégtől, a Nio arra törekedett, hogy gyorsabban nyereségessé váljon azáltal, hogy csökkentette a munkaerő számát és elhalasztotta a hosszú távú beruházásokat a hatékonyság javítása érdekében.

A vállalat azonban kijelentette, hogy továbbra is folytatja a beruházásokat az alapvető technológiák, például az akkumulátorok fejlesztésébe. A vállalat 150 kilowattórás félszilárd akkumulátorokat hozott forgalomba elektromos járműveihez, amelyeket a pekingi Welion New Energy gyárt, és amelyek hatótávolsága eléri az 1000 kilométert. A Nio jelentős összegeket fektetett be az akkumulátorok töltésére és cseréjére szolgáló infrastruktúrába is. Jelenleg 2382 csereállomással és 21.652 nyilvános töltőállomással rendelkezik Li szerint, aki hozzátette, hogy a töltés nyereségessé vált a Nio számára, de az akkumulátorok cseréje még mindig veszteséges. A Nio jelenleg az akkumulátorok nagy részét a CATL-től vásárolja, és új partnerek, például a CALB akkumulátor-ellátását vizsgálja – írja a Reuters.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink