![Elektromos repülőgéppel végzett tesztrepülést a CATL](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1146046/CATL-elektromos-repulo-akku_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
![Elektromos repülőgéppel végzett tesztrepülést a CATL](https://autopro.cscdn.hu/img/lead/1146046/CATL-elektromos-repulo-akku_941c2e94304a6ef5e1e60b4a3892e83c.jpg)
Beszállítók Akkugyárakkal árasztaná el Európát a Svolt
Fotó: SVolt
Az akkumulátorokat gyártó kínai Svolt Energy Technology Co nem kevesebb, mint öt üzemmel kíván rendelkezni Európában, és a létesítmények egyikét valahol Kelet-Európában építené fel.
A Svolt korábban már bejelentette kettő németországi üzem építését. Egy még 2020-ban bejelentett gyárát a Saar-vidéken építi, míg a második, 2022 őszén bejelentett gyárat Brandenburgban fogja felhúzni – ugyanabban a tartományban, ahol a Tesla európai üzeme is működik.
Most a vállalat további helyszíneket keres Kelet-, Észak- és Nyugat-Európában három újabb akkumulátorcella-gyár telepítéséhez. A létesítmények legnagyobbika 20 gigawattórás kapacitással fog rendelkezni.
A tervekről eredetileg a Bloomberg számolt be a Svolt európai vezetőjével, Kai-Uwe Wollenhaupttal készített interjúja alapján. Az interjút szemléző Reuters beszámolója szerint a vezető akkor azt is megosztotta, hogy a vállalat legalább 50 gigawattóra akkumulátorcella-gyártó kapacitással szeretne rendelkezni Európában.
A Svolt tervei hozzásegíthetik Európát a helyi akkumulátor-értéklánc kiépítéséhez. Ugyanakkor kínai vállalatról lévén szó, az EU-s zöld és elektromos átmenet kínai függőségét mégsem képes érdemben csökkenteni.
Valójában az európai akkumulátorgyártó kapacitások igen nagy hányadát fogják kínai kézben lévő cégek biztosítani még a következő évtized elején is. A legtöbb kapacitás a kínai CATL kezében lesz, melynek első európai üzeme Németországban működik, a másodikat pedig Debrecenben építi.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!
Kiemelt Partnereink