Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ezeket a fenntartható megoldásokat mutatta be a Bosch
2024.05.05 16:19Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A magyar buszpiac felét vinné a Rába
Ha így lesz, Pintér István elnök-vezérigazgató szerint a Volvóval közösen gyártott járművek értékének közel harmadát adnák a magyar beszállítók.
Pintér István |
Nem tartja járműgyártónak a Rába csoportot a holding vezetője, aki a futóműgyártásban látja a jövőt. – Egyetlen stratégiai partnerünket sem veszítettük el. Olyan nevek vannak a listán, mint az amerikai Meritor és a John Deere, az európai Volvo, a Scania és a Claas, az orosz GAZ csoport mellett a Kamaz, Japánban a Sojitz/Isuzu, Magyarországon pedig a Suzuki és a honvédelmi tárca. Az egyik stratégiai piacunk Oroszország, ahol tavaly a válság utáni legjobb évet zártuk: elértük a válság előtti forgalom közel kétharmadát. A GAZ csoporthoz tartozó nehézteherautó-gyárral, az Urallal három éve kötött megállapodás révén különleges futóműveket szállítunk a társaság összkerék-meghajtású tehergépjárműveihez. A nyugat-szibériai cseljabinszki régióban működő Ural vállalat évente 8000-9000 nem közúti nehéz tehergépjárműveket gyárt, elsősorban olaj- és gázipari, valamint építőipari, mezőgazdasági célú felhasználásra – nyilatkozta Pintér István a Világgazdaság Online portálnak.
A magyaros busz meghódítaná a magyar piacot |
A Rába-Volvo közös buszgyártási tevékenységgel kapcsolatban az elnök-vezérigazgató határozott kijelentést tett. – Cégünk és a Volvo Bus Corporation közti együttműködés alapján Volvo buszokat szállítunk a magyar megrendelőnek, de előbb elvégezzük a járművek magyar elvárásokhoz való adaptálását. A hazai tömegközlekedési autóbuszpiac felvevőképességét évi ötszáz darabra becsüljük, aminek a felét szeretnénk megszerezni. Akkor részben nálunk, részben a magyar beszállítóknál a magyar tartalmat fokozatosan lehet növelni. Ha elérjük az évi 250 darabos megrendelést, a hazai hozzáadott érték harminc százalékra emelkedik.
Ilyen logika mentén épül fel a Rába-Volvo buszgyártás beszállítói kapcsolatrendszere |
A többi hazai buszgyártó vállalkozás, kezdeményezés kapcsán Pintér István úgy fogalmazott: néhány száz darabos piacra nem érdemes önálló gyártást létrehozni.