Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Tesla-rivális autót dobhat piacra a Peugeot
2024.05.03 04:20Bővítik a zalaegerszegi autóipari tesztpálya műhelyszárnyát
2024.05.02 17:17Járműmérnök-hallgatóknak tartott képzést a BMW
2024.05.02 16:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Itt a vége: a Key Safety Systems lezárja a Takata felvásárlását
A KSS megszerezte a szükséges tőkét ahhoz, hogy felvásárolja a Takata légzsákokat gyártó vállalat majdnem összes eszközét attól a csoporttól, melyet a Ningbo Joyson Electronic Corp. birtokol.
Pont kerülhet a légzsákbotrány miatt megrendülő Takata adásvételének végére. Az 1,59 milliárd dolláros (kb. 400 milliárd forintos) alku, melyet a PAG magántőke-befektetési vállalat és a kínai állam tulajdonában álló Future Industry Investment Fund is finanszírozott, a Takata legtöbb eszközét érinti, azonban nem foglalja magába azokat a tartozásokat, amelyek az ammónium-nitrátos légzsákaktiváló töltetek miatti visszahívásokból származnak.
A Takata eszközei beolvadnak a Key Safety Systemsbe, azt együttesen Joyson Safety Systemsnek fogják hívni. A vállalatnak a Ningbo Joyson lesz a főrészvényese, mely intelligens és alternatív hajtású autóipari elektronikai és felsőkategóriás alkatrészek kutatásával, fejlesztésével és gyártásával foglalkozik.
A felvásárlás által a KSS a világ autóipari biztonsági piacán az egyik legnagyobb szereplővé válik, több mint 50 ezer alkalmazottal 23 országban, és több mint 7 milliárd dolláros (1.762 milliárd forintos) árbevétellel.
A Takata és Egyesült Államokbeli részlege, a TK Holdings Inc. tavaly jelentett csődöt, miután átélte a világ legnagyobb autóipari visszahívását, amit a túl nagy erővel működésbe lépő légzsákok okoztak, fémszilánkokat lőve ki a jármű utasterébe. Az egyre növekvő nyomásnak köszönhetően június 25-én a 84 éves Takata Japánban és az Egyesült Államokban benyújtotta csődvédelem iránti keresetét, majd előzetes megállapodást kötött a Key Safety-vel, mellyel nagyjából féltucat versenytársat körözött le.
Az alku keretei között a KSS menedzsmentje megígérte, hogy megtartja a Takata 40 ezer alkalmazottját, a problémás ammónium-nitrátos légzsákpumpa üzletágban dolgozók kivételével – ez a felvásárlás lebonyolítása után várhatóan lehúzza a rolót.