Trend Vízmeghajtású lesz az összes turbós BMW?

Vízmeghajtású lesz az összes turbós BMW?

autopro.hu/Hírszerkesztő | 2015.07.13 16:29

Vízmeghajtású lesz az összes turbós BMW?

A teljesítmény növelése mellett a fogyasztás csökkentésére is jó a vízbefecskendezés, amit az 1,5 literes, háromhengeres motorral demonstrál a BMW.

Hengerűrtartalomtól függetlenül az összes turbómotornál hasznos a vízbefecskendezés, a bajorok a MotoGP felvezetőautóján is tesztelik a koncepciót, amely majd a BMW M3/M4 GTS-ben debütál - adta hírül az automotor.hu.

Az úgynevezett B38-as erőforrás esetlben normál használat mellett 3-8 százalékkal javítja a fogyasztást a vízbefecskendezés, miután hűti az égésteret, csökkentve a kopogási hajlamot, azaz nagyobb nyomásokkal és jobb hatásfokkal üzemelhet a motor. A nem forgalomban végzett próbautak alkalmából mintegy 20 százalékos fogyasztás-megtakarítást értek el a vízbefecskendezéses benzinmotorral.

A BMW mérnökei a légkondicionáló kondenzvizét gyűjtik össze egy 5 literes tartályban, ahonnan aztán egy szűrőn keresztül a nagynyomású benzinpumpához vezetik azt. Összekeverik a benzinnel, és annak segítségével juttatják az égéstérbe pont a megfelelő mennyiségben. A hengerfejen emiatt nem kell módosítani, csak az üzemanyag-ellátó rendszeren. Nagy sebességnél és fordulatnál akár 30 százalék is lehet a víz aránya a benzinben.

A BMW úgy számol, soha nem kell majd vizet tölteni a tartályba, hiszen nyáron elég a légkondicionáló kondenzvize az utánpótláshoz, télen pedig az eleve hideg külső levegő miatt nincs nagyon szükség erre a megoldásra.

Kiemelt Partnereink