Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Elektromos autókkal maradna szuverén Franciaország
2024.05.07 09:23Fából készült szélturbina lapátjait telepítették Németországban
2024.05.07 07:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Úttörő projektet valósítanak meg Németországban
Németországban közúton fognak útbe épített dinamikus töltőt tesztelni. A technológia lehetővé teszi az elektromos járműveknek, hogy vezeték nélkül, menet közben vegyenek fel energiát.
A projekt a dinamikus töltési megoldásokra specializálódott izraeli Electreon, illetve a töltőinfrastrukturális elemeket gyártó német EnBW közreműködésében fog megvalósulni. Keretében egy egykilométeres útszakaszon fognak dinamikus töltési rendszert elhelyezni, amit kettő tradicionális töltőállomás fog kiegészíteni.
Mindezek egy elektromos buszt fognak kiszolgálni, mely menetrendszerűen közlekedik az útszakaszon. A két statikus töltőt azon helyszíneken telepítik, ahol a busz rendszeresen megáll hosszabb időre.
Rejtve a szem elől
Az indukciós elven működő dinamikus töltő központi elemeit az útfelszín alá épített réztekercsek adják. A felettük elhaladó jármű az aljára szerelt áramszedőn keresztül tud energiát felvenni, lehetővé téve a nagyobb távolságok megtételét anélkül, hogy meg kellene állni tölteni. A megoldás különösen nagy potenciállal rendelkezik a nehéz tehergépjárművek szegmensében.
A projektet a Stuttgarttól délre fekvő Balingen városában valósítják meg kettő ütemben. Az első ütemben egy 400 méteres szakaszon építik ki a dinamikus töltőt, illetve a kettő tradicionális töltőállomást is elhelyezik. A második fázisban a fennmaradó 600 méteren is telepíteni fogják az útfelszín alatti réztekercseket.
A munkát záró aszfaltozás után az út felszínén nem marad nyoma az alatta húzódó töltőrendszernek. Az Electreon szerint egy kilométernyi útszakaszon mindössze egy éjszaka alatt megvalósítható a rendszer telepítése.
A cég fejlesztését korábban már sikeresen tesztelték a szintén németországi Karlsruhe városában, az EnBW képzőközpontjában, ahol szintén egy busz akkumulátorának töltéséről gondoskodott. Ezenfelül az Electreon rendszerét 2023-tól az Egyesült Államokban, Detroit belvárosában is tesztelni fogják.
Több célt szolgál a projekt
Dr. Andreas Wendt, az Electreon Németország vezérigazgatója elmondta, hogy a balingeni projekttel nem csupán a dinamikus töltés megvalósítása a céljuk. „A megfontolások között szerepel egy olyan eszköz létrehozása és használata, ami támogatni fogja a közösségi közlekedés szervezőit annak meghatározásában, hogy egy adott városban vagy régióban hol telepítsenek indukciós infrastruktúrát.”
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!