Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új technológiával kínál súlycsökkentési lehetőséget egy izraeli cég
Az izraeli Plasan egy olyan technológiát mutatott be nemrég, ami forradalmasíthatja a karosszériagyártást. A szén-kompozit szerkezetek nem csak acélból, hanem az alumíniumból készült elemeknél is könnyebbek.
A leginkább haditechnikai fejlesztéseiről ismert, de szénszálas panelek gyártásával is foglalkozó cég állítása szerint fejlesztése 45 százalékos súlycsökkentést kínál az acéllal, és 20 százalékos csökkentést az alumíniummal szemben.
Nir Kahn főmérnök az Autocar szakportálnak nyilatkozva elmondta, hogy remélik, kettő-három év múlva már használni fogják technológiájukat egyes alkatrészek készítéséhez, néhány évvel később pedig már teljes karosszériák gyártásához is.
A Plasan technológiájának központi elemei szénszálból készült rudak, amik könnyű súlyuk ellenére is nagy szilárdsággal rendelkeznek. Ezeket a rudakat kompozit karosszériaelemekhez rögzítik, majd az elemeket alumínium csatlakozókkal erősítik egymáshoz.
A Plasan azért is tartja úttörőnek megoldását, mert alkalmazásához nem kell átszerelni a gyártósorokat, és a karosszériák továbbra is a régi eljárás szerint építhetőek.
Nem kell sokat fizetni a súlycsökkentésért
A karbonszálas karosszériaelemek viszonylag sokba kerülnek, a Plasan számításai szerint azonban a technológiájuk ára elfogadható, ugyanis egy elektromos autó tömegének egy kilogrammal csökkentése csak 10 dollár plusz költséggel jár.
„Ez költséghatékonyabbá teszi, mint más, elektromos autók fogyasztásának és hatótávolságának javítására szolgáló módszereket” – fogalmazott Kahn.