Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Toyota ismét a legrosszabb autógyártó lett a klímalobbi terén
2024.05.21 04:20Most érdemes kábelgyártásra váltani!
2024.05.20 16:23Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új akkumulátoripari üzem nyitotta meg kapuit
A lítiumion akkumulátorok fenntarthatóak lehetnek, ha a termelési hulladékot és az élettartamuk végén lévő akkumulátorokat újrahasznosítják, és az anyagokat zárt , körkörös rendszerben tartják. A CircularLab kutatása célja, hogy technikailag megvalósítsa ezt, és új akkumulátorokat állítson elő ezekből az anyagokból.
A CircularLab körkörösen működő akkumulátor-ökoszisztémát szeretne létrehozni, ezzel biztosítva a fenntarthatóságot és a kritikus nyersanyagoktól való függetlenséget. A kutatók az elektróda- és cellagyártás, valamint az újrahasznosítás hatékonyabbá tétele érdekében vizsgálják és optimalizálják a gyártási folyamatokat.
A Battery LabFactory Braunschweig (BLB) kutatóközpontjának három kutatóintézete, a ProductionLab, a CircularLab és a DiagnosisLab, nagy részét lefedi a lítiumion akkumulátorok életciklusának és körkörös gyártásának. A cél az, hogy a termelési hulladékot és az élettartam végén lévő akkumulátorokat újrahasznosítsák, és az anyagokat zárt rendszerben tartsák.
A Battery LabFactory Braunschweig (BLB)
A BLB a lítiumion akkumulátorok kutatásának egyik legfontosabb németországi intézete. A BLB tagjai által kezelt két kompetencia-központtal és egy európai hálózattal a lítiumion akkumulátorok pilot gyártósorainak üzemeltetésével foglalkozik. A BLB azonban az Európán kívüli partnerekkel is együttműködik, például Ausztráliában, Japánban, Szingapúrban, Tajvanon és az Egyesült Államokban.
A CircularLab a BLB létesítménye, amelynek célja, hogy zárt akkumulátoranyag-áramlást érjenek el, és biztosítsák a fenntarthatóságot és a kritikus nyersanyagoktól való függetlenséget.
A projekt adatai
A CicularLab építésének alapkőletételére 2021 októberében került sor, az első rendszereket 2022 őszén telepítették, a könnyűszerkezetes csarnokot pedig 2023. november 6-án nyitották meg hivatalosan 1250 négyzetméteren. Az épületbe hárommillió eurót fektettek be Alsó-Szászország tartomány ERFA-projektje révén, az Európai Unió és a TU Braunschweig saját forrásaiból. További tízmillió eurót a szövetségi és a tartományi kormány biztosított a CircularLab üzemtechnikai és analitikai berendezéseinek beszerzésére. A megrendelő és a beruházó a TU Braunschweig – írja a TU Braunschweig.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!