Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18A JLR a mérnökei képzésén és kutatásokon is dolgozik a Műegyetemmel
2024.05.15 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tovább fejlesztette kamerarendszerét a Mercedes
A Mercedes-Benz Trucks tovább fejlesztette a konvencionális visszapillantó tükröket kiváltó MirrorCam kamerarendszerét, alapozva a felhasználók visszajelzéseire. A Mercedes a fejlesztéseknek köszönhetően könnyebb manőverezést és jobb használhatóságot ígér.
A Mercedes-Benz tehergépkocsikhoz 2019 nyara óta kínált MirrorCam teljes mértékben kiváltja a robusztus oldalsó visszapillantókat egy-egy kamerával, melyek képe kettő darab 38,6 centiméter képátlójú képernyőn jelenik meg. A megoldással csökken a légellenállás – azáltal a fogyasztás –, továbbá könnyebbé válik a manőverezés, részben azáltal, hogy a sofőrnek a képernyőn egy jól látható vonal mutatja a jármű végét.
Kisebb kinyúlás, jobb megjelenítés
A MirrorCam 2022 áprilisától az Actros, Arocs és eActros sorozatú teherautókhoz választható második generációja több területen is fejlődést hoz.
A legszembetűnőbb változás, hogy a kamerákat tartó karok tíz centiméterrel rövidebbek, ami a hátrafelé egyenes irányban való tolatást könnyebbé teszi. Ez egyúttal az út szélén lévő objektumokkal ütközés esélyét is közel nullára szorítja.
Ezenkívül a kamera házát úgy módosították, hogy az esővíz ne tudjon a kamera lencséjére folyni. Továbbá javították a fülkében lévő képernyők adaptációs képességét a kontraszt, a fényerő és a színek tekintetében, ami által a sötétben és rossz látási viszonyok közötti tolatáskor a rendszer jobb láthatóságot biztosít.
A fejlesztések mellett megőrizték a MirrorCam régi funkcióit, köztük a jármű környezetének álló motor melletti monitorozását. A vezető a kamerák bekapcsolásával a kabin biztonságából ellenőrizheti a járműve környezetét, és amennyiben szükséges, a riasztót is megszólaltathatja.
Nem maradt vetélytárs nélkül
A MirrorCam a maga nemében egyedülálló volt, mikor megjelent, mára azonban akad riválisa. OptiView-ra keresztelt hasonló rendszerét az MAN 2021 őszétől kínálja.
Mind az MAN, mind a Mercedes rendszere kombinálva van a kanyarodásasszisztenssel, ami arra lett kifejlesztve, hogy jobbra történő kanyarodáskor érzékelje a jármű melletti kerékpárosokat és gyalogosokat, valamint, hogy ütközés veszélyének esetén beavatkozzon. A Mercedes rendszere a MirrorCam kijelzőit balesetveszély esetén vizuális figyelmeztetések megjelenítésére használja.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!