Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Bemutatták az MAN új kamerarendszerét
A német MAN Truck & Bus nemrég a több európai országon átívelő TruckLife vándorbemutatón adott lehetőséget a kontinens kamionsofőrjeinek a vállalat közlekedésbiztonsági fejlesztéseinek kipróbálására. A rendezvénysorozat középpontjában a tradicionális visszapillantókat helyettesítő OptiView kamerarendszer volt.
A közlekedésbiztonságra figyelmet ráirányító TruckLife vándorbemutató augusztus 3-án, München közelében indult. Az útmenti pihenőkben megtartott rendezvénysorozat ezután augusztus 24-vel bezárólag olaszországi, lengyel, belgiumi, spanyol és franciaországi helyszíneken folytatódott.
A TruckLife fő attrakciója egy meghívottak és teherautósofőrök által elvégezhető kihívás volt, mely során egy legújabb vezetéstámogató rendszerekkel ellátott új MAN GTX-et vezethettek végig hátramenetben egy akadálypályán. A kihívás teljesítésében az OptiView kamerarendszerre támaszkodhattak.
Jobb láthatóság, kevesebb baleset
Az MAN teherautók új generációjához 2021 októberétől rendelhető kamerarendszer kiváltja a tradicionális nagyméretű homloktükröt és oldalsó visszapillantó tükröket. Az OptiView kamerái radikálisan csökkentik annak az esélyét, hogy a teherautó vezetője ne vegyen észre más közlekedőt, azáltal, hogy az oldalsó kamerák képei a holtteret is lefedik.
Az ajtók felett elhelyezett oldalsó kamerák képét egy-egy HD felbontású, jobb- és baloldali A-oszlopokon elhelyezett kijelzőn láthatja a vezető. A kamerák képe a vezetési szituáció, pontosabban a menetirány, a sebesség, valamint a kormányfordítási szög függvényében változik, mindig az éppen legoptimálisabb látómezőt biztosítva a jármű vezetőjének, aki az ajtón elhelyezett kezelőszervekkel saját maga is módosíthatja a megjelenített képeket.
A rendszer kombinálva van az MAN kanyarodásasszisztensével. Kanyarodáskor a vezető láthatja, hogy mi van a holttérben, ezenfelül pedig radarjelek alapján az asszisztens figyelmeztető jelzést ad, ha kanyarodáskor valamit vagy valakit elsodorhat a jármű.
Egy további előnye az opcionális OptiView-nak, hogy éjszaka anélkül teszi lehetővé a teherautó körül zajló események felmérését, hogy a sofőrnek ki kellene szállnia vagy a függönyt el kellene húznia. Ezáltal a vezető nagyobb védettséget élvez, és a kabinja biztonságából értesítheti a rendőrséget incidens észlelésekor.
A Mercedes nyomdokaiban
Visszapillantókat helyettesítő kamerarendszert először a Mercedes-Benz kezdett kínálni teherautókhoz. A vállalat MirrorCam nevű fejlesztése 2019 óta érhető el az Actros és Arocs modellekhez. Az MAN megoldásához sok tekintetben hasonlító rendszer tulajdonságairól és működéséről az autopro.hu egy korábbi cikkében olvashatnak részletesebben.