Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tiszta üzemanyagokkal tölti autóit az Audi
Az Audi 2021 tavasza óta tankolja egyes kész járműveit magas bioanyag-tartalmú kék gázolajjal, aminek elégése kevesebb káros anyag égésével jár, mint a normál üzemanyagé. Most a vállalat a kék benzin alkalmazását is megkezdte, újabb lépést téve emissziója csökkentése felé.
Az Ingolstadt-ban és Neckarsulmban működő üzemekben az Audi 2021 márciusa óta alkalmazza az R33 jelölésű kék gázolajat a hétköznapi megfelelője helyett. Most a két létesítményben a konvencionális E10-es benzint is felváltotta az R33-as kék benzin.
A kettő „kék” üzemanyag egyharmadban megújuló komponensekből áll, melyeket hulladékból állítottak elő. Ezeket az üzemanyagokat második generációs bio üzemanyagnak is szokás nevezni.
A kék benzin anyagtartalmának 10 százaléka oxigenát, például etanol, további 23 százaléka bionafta, amit olyan hulladékokból állítanak elő, mint a fapépgyártás során keletkező tallolaj. A kék dízel 26 százalékban paraffinos üzemanyagból, például hidrogénezett növényi olajból, és 7 százalékban biodízelből áll. A maradék 67 százalék fosszilis eredetű üzemanyag.
Kompromisszumok nélkül
Az Audi szerint a kék üzemanyagok a szén-dioxid-kibocsátást legalább ötödével csökkentik a well-to-wheel, vagyis a kitermeléstől a felhasználásig terjedő időszakot vizsgáló életciklus-elemzés szerint. Közleményében a prémiumautó-gyártó megjegyzi, hogy a fentebbi érték növekedőben van, ugyanis az üzemanyagok gyártói folyamatosan keresik a fosszilis alkotókhoz kötődő kibocsátás csökkentésének lehetőségeit.
Az R33 kék benzin teljesen megfelel a benzinre vonatkozó DIN EN 228 európai szabványnak, ami azt jelenti, hogy bármelyik Super 95 E10-et használni képes járműbe tankolható. Ehhez hasonlóan az R33-as kék dízel megfelel az EN 950 szabványnak, tehát minden dízelüzemű jármű használhatja.
Az R33-asok prémium üzemanyagoknak minősülnek, melyek adalékaikon keresztül pozitív hatással vannak a motor élettartamára. A tesztek során egyes fontos paraméterek esetében, mint a tárolhatóság, még meg is tudták haladni a 228/E10-es szabvány követelményeit.
Korlátozott elérhetőség
A Volkswagen konszern, Bosch és a Shell együttműködésében kifejlesztett R33 jelű üzemanyagok jelenleg még korlátozottan érhetőek el. A kék dízel az Audi, a Volkswagen és a Bosch gyárak területén található töltőállomásokon kívül már egyes publikus állomásokon in tankolhatóak, míg a kék benzin bevezetése még csak a tervekben szerepel. Mindazonáltal a terjedésüket segíteni fogja, hogy használatuk nem igényel bárminemű módosítást magukon a töltőállomásokon.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!