Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Távoznia kell az utcákról a Cruise önvezető autóinak
Kalifornia állam hatóságának kérésére a General Motors alá tartozó Cruise-nak ki kell vonnia a forgalomból az autonóm járműveit. A hatóságok szerint a robotaxik túl sok biztonsági kockázattal rendelkeznek.
Kalifornia október 24-én rendelte el a Cruise vezető nélküli autóinak eltávolítását az állami utakról arra hivatkozva, hogy kockázatos azok üzemelése. A kaliforniai gépjárműügyi hivatal (DMV) közölte, hogy felfüggesztette a Cruise autonóm járművek vezető nélküli tesztelési engedélyét, ezzel véget vetve a cég azon erőfeszítéseinek, hogy biztonsági vezetők nélkül teszteljék az autókat.
A DMV hozzátette, hogy a Cruise „hamis információkat közölt járművei autonóm technológiájának biztonságával kapcsolatban”. Az állami hivatal megjegyezte, hogy a Cruise öt napon belül megtámadhatja a felfüggesztést, de a cég nem közölte, hogy tervezi-e ezt a lépést.
A felfüggesztés komoly visszaesést jelent a GM által jelentős növekedési lehetőségnek nevezett önvezető üzletágban és az autonóm járművek iparágában.
„Ez nagy csapás lehet Cruise számára” - mondta Bryant Walker Smith, a Dél-Karolinai Egyetem jogászprofesszora, aki szerint az egész iparág szenvedni fog a döntés miatt.
Egy októberi baleset a ludas
A Cruise közleményben nyilatkozott a tiltásról, bejelentve, hogy a hatósági döntésnek megfelelően szünetelteti az autonóm járművek közlekedtetését. A Cruise elmondta, hogy a DMV egy október másodikai incidenst vizsgált meg, ami során az egyik önvezető járműve ugyan fékezett, de áthajtott egy korábban elgázolt gyalogoson.
„Csapataink jelenleg elemzést végeznek annak érdekében, hogy azonosítsák a jármű válaszát az ilyen rendkívül ritka eseményekre” - tette hozzá a cég.
A DMV végzése szerint a Cruise kezdetben nem hozta nyilvánosságra az összes videófelvételt a balesetről.
Országos szintű vizsgálat
Az Egyesült Államok Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatala (NHTSA) októberben vizsgálatot indított arra vonatkozóan, hogy a Cruise elegendő óvintézkedést tett-e az autonóm robotaxik esetében a gyalogosok védelme érdekében. A hivatal két bejelentést kapott a Cruise-tól olyan eseményekről, amelyekben gyalogosok megsérültek, és további két incidenst azonosított a weboldalakon közzétett videók segítségével.
Az NHTSA közölte, hogy a Cruise-zal kapcsolatos vizsgálat továbbra is nyitott, de nem kívánta kommentálni a kaliforniai DMV döntését.
Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, Kalifornia augusztusban lehetővé tette a Waymo és a Cruise számára, hogy éjjel-nappal fizető utasokat szállítsanak San Francisco utcáin önvezető autóikkal. A Waymo most nem volt hajlandó kommentálni a DMV lépését, a cég autói egyelőre továbbra is közlekedhetnek.
„A technológiai vezetők propagandája ellenére a Cruise megmutatta a világnak, hogy a robotok még csak a közelébe sem érnek annak a színvonalnak, aminek az emberi kezelők minden nap megfelelnek” – kommentálta a hírt a Reuters hírügynökség cikke szerint John Samuelsen, az amerikai közlekedési dolgozók szakszervezetének elnöke.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!