Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Szabadalmaztatta a Ford a vezető nélküli offroad alapját
A gyártó Bronco vagy F-150 modelljében jelenhet meg elsőként az az önvezető újítás, amely nem csak aszfalton, hanem például kavicsos, homokos vagy iszapos terepen is elboldogulna a kocsi irányításával.
Offroadra emlékeztető szabadalmat jelentett be a Ford. Persze az újítás korántsem puszta szórakoztatási célokat szolgál, sokkal inkább a nem megszokott terepen is a biztonságos közlekedést segíti, kiterjesztve az autonóm járművek használati területeit.
A szabadalmaztatott rendszer lényege, hogy olyan processzort alkalmaz, mely a rendelkezésére álló adatokból képes lenne engedélyezni vagy letiltani a továbbhaladást. Persze nagyjából hasonló elven működik a számos más gyártó és beszállító által fejlesztett közúti robotpilóta is, így a Ford újítása sokkal könnyebben megérthető egy gyakorlati példával: ha a kocsi mondjuk sziklás vagy árkos terephez érkezik, kamerák képeinek feldolgozása után „dönthet” az út folytatásáról, a várható útviszonyokhoz igazítva a kocsi aktív felfüggesztését és egyebeket.
A Ford közlése szerint az újítás először egy pickupban (például az USÁ-ban népszerű F-150-ben, vagy Broncoban) mutatkozna be, ám szinte bármilyen más kivitelű járműben (személykocsiban, SUV-ban, furgonban vagy buszban) felhasználható.
A fejlesztés jelentősége már csak azért sem lebecsülendő, mivel később erre építve akár a kutató-mentőcélokat szolgáló járművek is könnyebben kezelhetők lehetnek a nem mindennapi terepen.