Trend Spórolhatnak is a vezeték nélküli frissítéssel a gyártók

Spórolhatnak is a vezeték nélküli frissítéssel a gyártók

autopro.hu/Ő.Í. | 2023.05.07 04:17

Spórolhatnak is a vezeték nélküli frissítéssel a gyártók

Fotó: Volkswagen Newsroom

Az autógyártók az Egyesült Államokban 2028-ra évi másfél milliárd dollárt takaríthatnak meg a visszahívott járművek vezeték nélküli összeköttetésen keresztüli javításával. A törvényileg előírt jármű-visszahívásokkal járó szoftverfrissítések szervizben elvégzése ugyanis évente félmilliárd dollárba kerülnek az autógyártóknak az ABI Research globális technológiai elemző cég szerint.

Hirdetés

A hibás szoftverek által előidézett jármű-visszahívások egyre elterjedtebbek az autók szoftveralapú átállásával, mivel a szoftverek összetettebbé és biztonság-orientáltabbá válnak. 2022-ben az Egyesült Államokban közel tízmillió autót kellett visszahívni szoftverproblémák miatt. Az esetek közel felénél a szoftverfrissítést a szakszerviznek kellett elvégeznie. A frissítéssel járó költségek és kényelmetlenségek elkerülése érdekében nélkülözhetetlenné válik a szoftverek távolból történő, vezeték nélküli javítása - nyilatkozta Dylan Khoo, az ABI Research elemzője.

Vannak, akik már a jövőben járnak

A Tesla jelenleg vezető szerepet tölt be ezen a téren, és a visszahívások során eddig egyik vásárlójának sem kellett szoftverfrissítésért személyesen megjelennie egy szervizben. A General Motors szintén élen jár, 2021 óta az érintett járművek 98 százalékát hívta vissza virtuálisan, ami talán korábbi negatív tapasztalatainak tudható be. A termékvisszahívások kiszámíthatatlanok, és ártanak a márka hírnevének, amit a General Motors is saját bőrén érzett: legjelentősebb visszahívása 2016-ban történt egy hibás légzsákérzékelő szoftver miatt, és 3,6 millió járművet érintett.

A legtöbb új autó már frissíthető a távolból, viszont sok járműgyártó még nem rendelkezik az összes szoftverfunkció frissítéséhez szükséges architektúrával. A Toyota például 2022-ben több mint ötszázezer autót hívott vissza szoftveres okok miatt. Ezek közül egyiket sem sikerült vezeték nélküli úton javítani, annak ellenére sem, hogy az utóbbi modellévekből származtak, és rendszeresen kaptak frissítéseket az infotainment fejegységükhöz.

Megéri a technológiába fektetni

A vezeték nélküli szoftverfrissítések csökkenteni fogják a javítások költségeit és a visszahívások kockázatát. Ezenfelül a gyártók központilag kezelhetik és frissíthetik majd az utakon lévő járműveiket, hogy azok megfeleljenek a követelményeknek. Mindez a járművezetők részvétele nélkül lesz kivitelezhető, lehetővé téve a vásárlói élmény javítását.

Dylan Khoo szerint a vezeték nélküli frissítések fontos bevételi forrást jelenthetnek az autógyártók számára, mivel kulcsfontosságúak a legmodernebb digitális élmények és az autonóm vezetési funkciók biztosításához. Ezenfelül pedig költségek szempontjából is jó érvek szólnak a távolból végzett frissítések mellett. A járműgyártók 2023-ban várhatóan közel ötszáz millió dollárt takarítanak meg a visszahívási javítások vezeték nélküli elvégzésével az Egyesült Államokban, míg az azonos technológia által lehetővé tett előfizetésekből származó bevételek közel százmillió dollárt tesznek majd ki – olvasható a Green Car Congress cikkében.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink