Elemzések Ha tetszik, ha nem, maradnak az autós előfizetések

Ha tetszik, ha nem, maradnak az autós előfizetések

autopro.hu/E.M. | 2022.10.15 08:18

Ha tetszik, ha nem, maradnak az autós előfizetések

Fotó: Audi Mediacenter

Mivel az autógyártók egyre inkább az előfizetéses szolgáltatások ellentmondásos koncepciója felé fordulnak, ezért a konnektivitási megoldásokat nyújtó VNC Automotive megkérdőjelezi, hogy a fogyasztók valóban annyira elleneznék azokat, mint ahogy azt sokan gondolják.

Hirdetés

Az emberek számára nem idegen az előfizetéses modell, hiszen milliók fizetnek rendszeresen olyan szolgáltatások használatáért, mint a Netflix vagy a Spotify. A gyártók helyzetét így nagyban megkönnyítheti az ismertség, amikor ezt a modellt akarják újra alkotni járműveiknél.

Ezen túl a rendszer mellett szól az is, hogy az ügyfelek igényeiknek és anyagi lehetőségeiknek megfelelően kapcsolhatják be vagy ki az opciókat. Valószínű például, hogy a fűtött ülésekre a nyári hónapokban nem lesz szükség, de a téli időszakban igény szerint aktiválható.

A modell kedvező tulajdonságai ellenére azonban nyilvánvaló az OEM-ek és az fogyasztók közötti feszültség. Ugyanis a gyártók a bevételeik maximalizálását, míg az ügyfelek a már beépített hardver szabadon használatát kívánják. Az előfizetéses rendszer azonban személyre szabott és dinamikus élményt nyújthat, ha az OEM-ek leegyszerűsítik a fizetési struktúrát.

Fontos szempont a kapcsolat erősítése

A rendszer bevezetése mögött az áll, hogy a modern járművekkel már nem járnak olyan gyakran márkakereskedésekbe, mint ahogyan azt az OEM-ek szeretnék. Ugyanakkor az általuk kínált rendszeres szoftverfrissítéseket „digitális inasokként” lehetne elkönyvelni, amelyek a meglévő funkciókat javítják és újakkal egészítik ki. Az ilyen „frissítéseknek” pedig erősíteniük kellene az gyártók és a járművek tulajdonosai közötti kapcsolatot.

Ezenfelül az előfizetéses funkciók a későbbi tulajdonosok számára is jobban konfigurálhatóvá teszik az autót, hiszen ennek segítségével úgy határozhatják meg a tulajdonságokat, mint egy új jármű esetében, de a gyári modellek magas vételára nélkül.

Valamint a márkahűség erősítése sem utolsó szempont a modell bevezetése kapcsán, hiszen a járművek között váltó ügyfelek az előfizetett funkciókat magukkal vihetik, és az opciókat az saját előfizetési csomagjuknak megfelelően aktiválhatják. Ezek a csomagok lehetőséget nyújtanak az OEM-eknek arra, hogy az ügyfeleket egy személyre szabott előfizetési ökoszisztémához „kössék”, ezzel is ösztönözve a márkahűséget.

Egyre elfogadottabbá válik a modell

„A jármű izgalmas új funkciói vagy frissítései erősen ösztönzik a hagyományos járműhasználókat az előfizetésre. Az ilyen modellek emellett biztosítják az OEM-ek számára, hogy a jármű élettartama alatt nagyobb eséllyel több funkciót értékesítsenek” – mondta Peter Galek, a VNC Automotive termékfejlesztési igazgatója.

A YouGov új adatai is azt mutatják, hogy eltolódás tapasztalható az olyan autó-előfizetési modellek elfogadása felé, mint például a „Care by Volvo”, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy életmódbeli igényeiknek megfelelően válasszanak járműveket. A fiatalabb vezetők a járműveket például átmeneti árucikknek tekintik, így számukra az élmény számít, nem a tulajdonlás – olvasható a VNC Automotive cikkében.

„Egyértelműen látszik, hogy a kényelem és a választási lehetőség a fő mozgatórugó az egyes járműfunkciók előfizetési modellje mögött, és ha egy ilyen lépés valóban biztosítja azt a rugalmasságot, amelyet az ügyfelek egyre inkább elvárnak a mindennapi életben is, akkor nagyon erős az esélye annak, hogy ez a megközelítés nem a kivétel, hanem a norma lesz” – nyilatkozta Agustin Almansi, a VNC Automotive műszaki értékesítési igazgatója.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink