Trend Ötven százalékos hatásfokot értek el a Bosch befecskendező rendszerével

Ötven százalékos hatásfokot értek el a Bosch befecskendező rendszerével

autopro.hu/V.M. | 2020.09.22 10:47

Ötven százalékos hatásfokot értek el a Bosch befecskendező rendszerével

Fotó: Bosch Media Service

Alig két év munkát követően a Bosch és a kínai, belső égésű motorokat gyártó Weichai Power jelentős sikert ért el a dízelmotorok fejlesztésében. A kínai vállalat nehéz tehergépjárművekhez tervezett dízeles erőforrásának hatásfokát 50 százalékra sikerült javítaniuk.

Hirdetés

Ma a teherautók motorjai átlagosan 46 százalékos termikus hatásfokkal rendelkeznek. „A hatásfok négy százalékpontos emelésével új mérföldkőhöz érkeztünk. Habár a dízelmotor közel 130 éves, a fejlesztése tovább folytatódik – nyilatkozta Dr. Volkmar Denner, a Robert Bosch igazgatótanácsának elnöke.

A Bosch a 2500 bar nyomású közös nyomócsöves befecskendező rendszerével, illetve a befecskendezés területén szerzett tudásával járult hozzá a projekt sikeréhez. A vállalat meggyőződése, hogy belátható időn belül a haszonjárművek, különösen a nagy tömegű árut nagy távolságra szállítók esetében a dízelmotor nem fogja elveszíteni vezető szerepét, éppen ezért dolgozik partnerével a technológia tökéletesítésén.

A Bosch moduláris, közös nyomócsöves rendszerét a Weichai Power hathengeres, 12,9 literes erőforrására szerelték fel. A Bosch rendszere akár nyolchengeres motorokhoz, és elektrifikált hajtásrendszerekhez is felhasználható, az igényeknek megfelelően 1800 és 2500 bar közti nyomásra állatva. A rendszer élettartama az 1,6 millió kilométert is elérheti.

A Bosch befecskendező rendszerével ellátott dízelmotor.

A Bosch befecskendező rendszerével ellátott dízelmotor. | Fotó: Bosch Media Service

A Bosch és a haszongépjármű-motorok legnagyobb kínai gyártójának címével büszkélkedő Weichai 2003-ban lépett stratégiai partnerségre, az elmúlt tizenhét évben pedig közösen dolgoztak a kínai piacra szánt motorok hatékonyabbá, illetve környezetkímélőbbé tételén. A kettő vállalat számos más területen is együttműködik, ide értve a járművekbe szánt üzemanyagcellák és a vezetői segédrendszerek fejlesztését vagy az Ipar 4.0-át, valamint a gyártósori digitalizálást.

Nem feledkeznek meg a belső égésűekről

A Bosch piacvezetővé szeretne válni az elektromobilitásban az akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás járművekhez kötődő fejlesztései által. A tisztán elektromos járművek klímasemlegesek, amennyiben olyan hidrogén vagy elektromos áram hajtja őket, amit megújuló energiaforrások segítségével állítottak elő.

Ezzel egy időben a Bosch a belső égésű motorok takarékosabbá tételén is dolgozik a globális felmelegedés elleni küzdelem és a környezet védelmének jegyében. A különböző hulladékokból előállított tüzelőanyagok használatával a tradicionális hajtású járművekkel is klímasemleges lehet a közlekedés.

A német autóipari beszállító számításai szerint 2030-ra az évente forgalomba kerülő közúti járművek harmada lesz tisztán elektromos, míg a maradék kétharmad egy jelentős hányadát hibridek fogják kitenni.

Kiemelt Partnereink