Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Mewa Csoport átvette a Mikroclean céget
2024.05.06 17:17Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Növelnék a maximális tömeget a zéró kibocsátású teherautóknál
A Közlekedési Bizottság után most az Európai Parlament is megszavazta a zéró kibocsátású teherautók maximális tömegének és hosszának növelését. Ezzel a Parlament véglegesítette álláspontját a Tanáccsal folytatott tárgyalások előtt.
A kibocsátásmentes tehergépkocsik maximális tömegét négy tonnával növelnék, hogy kompenzálják az akkumulátorok és a hidrogén üzemanyagcellás rendszerek hely- és tömegigényét, és így ösztönözzék a kibocsátásmentes meghajtásra való átállást. Míg a Parlament meg tudott állapodni ebben a kérdésben, az EU Tanácsa még nem jutott egyezségre az álláspontjáról. Azonban még van egy kis idő: a Tanáccsal folytatott tárgyalások csak a júniusi választások után kezdődnek meg az új uniós parlamenttel.
2019 óta a zéró emissziós teherautók már két tonnával többet nyomhatnak, hogy kompenzálják az akkumulátorok és az üzemanyagcellás rendszerek súlyát. A Bizottság és a Parlament azonban úgy véli, hogy ez nem elegendő a teherbírás csökkenésének megakadályozására.
A jelenlegi állás szerint a Parlament a dízelüzemű teherautóknak is legalább 2035-ig négy tonnával több súlyt kíván biztosítani, hogy a súly- és méretszabályok felülvizsgálatával figyelembe lehessen venni a határokon átnyúló forgalomra vonatkozó szabályok harmonizációját. A javaslat jelenleg azt irányozza elő, hogy a tagállamok határait minden 44 tonnás tehergépkocsi átlépheti, függetlenül a felhasznált üzemanyagtól.
Versenyelőny a dízeleseknek?
Ez egy ellentmondásos pont, amint azt többek között a Transport & Environment környezetvédelmi szervezet is megjegyezte. Arra figyelmeztet, hogy a jogalkotó versenyelőnyhöz juttatja a dízeles teherautókat azzal, hogy engedélyezi az azonos súlynövekedést. Ennek eredményeként fennáll a veszélye annak, hogy a dízeles teherautók olcsóbbá teszik a teherszállítást, az elektromos teherautók pedig hátrányba kerülnek.
A maximális tömeg és hossz növelésének ösztönzése nem sokkal azután történt, hogy az EU megnyitotta az utat a teherautókra és buszokra vonatkozó új szén-dioxid-szabványok előtt. E szabványok szerint a 7,5 tonna feletti teherautók és az autóbuszok flottakibocsátását 2030-tól 45 százalékkal, 2035-től 65 százalékkal, 2040-től pedig 90 százalékkal kell csökkenteni – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!