Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Német összefogásban készül hidrogéntartály autókba
Összeállt a BMW, a Bosch, a Hexagon Purus és a Testnet Engineering, hogy a jövő hidrogén üzemanyagcellás autóiba fejlesszenek egy lapos, kompakt hidrogéntankot, amely a padlólemezben kapna helyet. A 700 bar nyomású tartály első prototípusai várhatóan 2022 végére készülnek el.
A projekt célja, hogy olyan hidrogéntankot hozzanak létre, amely az elektromos autókban általában az akkumulátorcsomagnak hagyott helyre építhető be. Ennek elérése érdekében minden eddiginél laposabb tartályokat kell létrehozni. A szögletes akkumulátorok jól ki tudják használni az autók két tengelye közötti részt a padlólemezben, de a hidrogéntankokat eddig nem így helyezték el.
A nagynyomású hidrogéntartályok jellemzően hengeralakúak, és nincs egyezményes helyük az autókban. A Toyota Mirai-ban például hosszában, a középkonzol alatt fekszik a legnagyobb tank, két kisebb pedig keresztben, a hátsó tengely felett. A Hyundai Nexoban a hátsó üléssor alatt, hosszában fekszik két tartály, a harmadik a hátsó tengely mögött. A hengeres hidrogéntartályok átmérője nagyjából 30 centiméter, míg a legvékonyabb, elektromos autóba kerülő akkumulátor mindössze 11 centiméter vastag.
Mindenki a saját szakterületén
A négy vállalat alkotta FlatHyStor nevű konzorciumban kulcsszerephez jut a norvég Hexagon Purus, melynek a németországi Kassel városában található részlege vesz részt a közös munkában. A vállalat készíti a tank testét és az integrációs rendszert, amellyel a járművekben működőképessé válik a megoldás. A Bosch a nagynyomású rendszer szelepeit és annak vezérléstechnikáját szolgáltatja, a tesztlaborokat üzemeltető Testnet Engineering pedig teszteli és validálja az alkatrészeket és a rendszert. A projektet a német állam is támogatja, hatmillió euróval.
A bejelentésben nem esik szó a rendszert befogadó autóról. A BMW jelenleg csak egy hidrogén üzemanyagcellás járművet fejleszt, az iX5 Hydrogen-t. A BMW Csoport saját fejlesztésű hajtásláncát képző üzemanyagcella-csomagba kerülő egységcellákat a Toyota szállítja — írta meg az electrive.com.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!