Trend „Mindenes” autóbuszabroncsot fejlesztett a Goodyear

„Mindenes” autóbuszabroncsot fejlesztett a Goodyear

autopro.hu | 2023.03.19 12:20

„Mindenes” autóbuszabroncsot fejlesztett a Goodyear

Fotó: Goodyear

A piacon most jelent meg a Goodyear tömegközlekedési eszközökre specializált termékcsaládjának legújabb tagja, az Urbanmax Commuter. Az új abroncs, melyet kifejezetten a városi buszokra és az elővárosi, például P+R parkolókat a belvárossal összekötő, járatokra fejlesztettek, átmenetet képvisel a távolsági és városi használatra szánt gumiabroncsok között. Az új fejlesztés kielégíti a külső és belső kerületek közt ingázó munkavállalók egyre nagyobb száma miatti növekvő tömegközlekedési rendszerek abroncs igényeit.

Hirdetés

Az Urbanmax Commuter az elektromos járművekre is felszerelhető, a vállalat Electric Drive Ready filozófiájának megfelelően. Ez a fejlesztési megközelítés lehetővé teszi, hogy a legmodernebb Goodyear abroncsok elektromos-, hibrid- és hagyományos dízelüzemű járműveken egyaránt megfelelően teljesítsenek. Az üzemeltetőknek így nem kell indokolatlanul sok abroncsot készleten tartaniuk, és az abroncskezelés is egyszerűsödik, hiszen a meghajtásától függetlenül ugyanazt az abroncsot bármelyik járművön fel tudják használni. Talán még ennél is fontosabb, hogy az abroncs megfelel az elektromos járművek támasztotta legfontosabb követelményeknek, vagyis remek alternatívát képvisel a hagyományosról az elektromos meghajtásra áttérő flották számára is.

Az Urbanmax Commuter teherbírása egészen rendkívüli – 8 tonnás tengelyterhelést is elbír (terhelhetőségi indexe 156/149) –, ami megfelel a modern elektromos buszok követelményeinek is.

Változásokat követő felépítés

A Goodyear Urbanmax Commuter abroncsát a modern buszok műszaki követelményeire optimalizálták. Tervezése során figyelembe vették, hogy Európában a tömegközlekedési útvonalak egyre rövidebbé válnak. Az új abroncs hozzájárul a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló célkitűzések megvalósulásához is. Ahogy a városok egyre határozottabban fellépnek az állandó dugók és a rossz levegőminőség ellen, a P+R-alapú közlekedési szolgáltatások népszerűsége mindinkább fokozódik.

Az ilyen útvonalakon a futófelület és az oldalfalak jellemzően kevésbé kopnak, mint ahogyan azt a csak belvárosi forgalomban közlekedő buszoknál megszokhattuk. A távolságok a 20 és 100 kilométer közti tartományba esnek, ami ideális a modern elektromos buszok számára. Az Urbanmax Commuter erősebb oldalfallal rendelkezik, ami nagyobb kopás- és sérülésállóságot eredményez, javul a gumiabroncs fenntarthatósága és a karkasz hosszabb ideig ép marad, ráadásul az abroncs kellemes utazási élményt biztosít az utasoknak.

Fotó: Goodyear

Rádiófrekvenciás azonosító a gumiban

Az Urbanmax Commuter anyagába RFID (rádiófrekvenciás azonosító) címke van beágyazva. A szervizszolgáltatók, kereskedők és flottaüzemeltetők számára egyaránt előnyös megoldás hozzájárul a hatékony abroncskezeléshez. A flottakezelők abroncs-, teljesítmény- és karkaszkezelési rendszereik számára pontos információkhoz jutnak, a rutinkarbantartással kapcsolatos ellenőrzések időigénye pedig csökken, mivel az abroncsból érkező adatok előre figyelmeztetnek minden kezelendő problémára.

Az úgynevezett IntelliMax mintaárok kialakításnak köszönhetően az abroncs kevésbé kopik, húzóereje és stabilitása pedig javul. A Flexomatic mikroárkok és egymásba kapcsolódó blokkok fékezéskor fejtik ki pozitív hatásukat a húzóerőre. A 3D mintaárkok rendszere a sokat futott abroncsoknál is megakadályozza a blokkok egymásba csúszását, ráadásul télen is kiváló húzóerőt biztosít: az Urbanmax Commuter megkapta a 3PMSF (3-hegycsúcs-hópehely) minősítést, tehát egész évben garantálja a biztonságot.

Az új abroncs teljes mértékben újrafutózható, ami további előnyöket jelent azon flották számára, melyek maximálisan szeretnék kihasználni Urbanmax Commuter abroncsaikat. Ez a tulajdonság a termék fenntarthatóságához is hozzájárul, mert növeli az abroncs hasznos élettartamát, a gyártáshoz pedig kevesebb nyersolajat kell felhasználni, miközben kevesebb hulladék termelődik.

A tömegközlekedés előretör Európában

Egyes tanulmányok az autóbuszos közlekedés ugrásszerű térhódítását jósolják a következő négy évre. Az ágazati előrejelzések szerint 2027-ig évente átlagosan 4,44 százalékkal fog növekedni. Ennek okai olyan tényezőkben keresendők, mint az utazás és a turizmus növekvő népszerűsége, illetve a nemzeti támogatási programok hatása.

A városon belüli közlekedési megoldások iránti megnövekedett kereslet jórészt annak eredménye, hogy a járvány után egyre többen váltanak hibrid munkavégzésre. Kevesebben ingáznak, és akik mégis ezt teszik, azok lehetőleg P+R megoldásokat keresnek, hogy ne kelljen a városi dugókban araszolniuk.

Teret nyernek az e-buszok

2022 első felében az európai buszeladások 30 százalékát zéró kibocsátású buszok tették ki - ez is felhívja a figyelmet a legnépszerűbb zéró kibocsátású útvonalakra felkészített gumiabroncsok fontosságára. Mindemellett az európai szabályozásban 2027-et jelölték meg határidőként a dízelmotoros városi autóbuszok kivonására.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink