Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Miért ne tölthetnénk kábel nélkül a villanyautókat?
A gondolat német autógyártókban is felmerült, ám a jelek szerint a Hyundai-Kia előzékenyen utat mutat a riválisoknak – már tesztelik a rendszert Amerikában, hamarosan piacérett lehet a technológia.
Számos indokot tudnánk felsorolni amellett, hogy miért praktikus vezeték nélkül tölteni az elektromos autókat, ám legalább ugyanennyi kritikus pontra is rá tudnánk mutatni. Nem kell azonban egyikkel sem foglalkoznunk, megteszi helyettünk a Hyundai-Kia America Technical Center csapata, akik az USA energiahatékonyságért és megújuló energiáért felelős szervezetétől (U.S. Department of Energy's Office of Energy Efficiency and Renewable Energy) kapott támogatás hátszelével már javában fejlesztik a szükséges infrastruktúrát.
Így néz ki elméletben a töltési koncepció... |
A projekt alapeszköze a Kia Soul EV 2015-ös modellje, partnerként a Mojo Mobility nevű techcég veszi ki a részét a feladatokból. Az első fázison már túl is vannak a mérnökök, ami a vezeték nélküli hálózati rendszer és töltőegységek kialakítását célozta meg. Ezek a speciális energiakutak több mint 85 százalékos töltési hatékonysággal képesek üzemelni, elérve a 10 kilowattos teljesítményt.
A második lépést a dedikált Soul EV flotta átalakítása jelenti – a speciális járműoldali vevőegységeket úgy kell optimalizálniuk a fejlesztőknek, hogy szinte maximálisan képesek legyenek a töltőegységektől átvenni az energiát.
...és így fest a gyakorlatban |
A program harmadik fázisát a valós környezetben mért adatok begyűjtése és kielemzése testesíti meg, tesztelve a rendszer időtállóságát, biztonságos üzemelését és életszerű alkalmazhatóságát.
Amennyiben a Hyundai-Kia páros hamarabb jelenti készre a vezeték nélküli töltési megoldását, mint a hasonló koncepción dolgozó BMW és a Daimler (a németek rendszere csak 3,6 kilowattos lenne), a dél-koreaiak bizonnyal nagy előnyre tennének szert az elektromos autók értékesítése terén is.