Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Messze túlteljesíti az elvárásokat a VW akkuja
Európa legnagyobb autós szövetsége, az ADAC százezer kilométeren át tesztelte egy Volkswagen ID.3 akkumulátorát. A gyártó arra vállalt garanciát, hogy az akku ekkora futásteljesítmény után még legalább kapacitásának hetven százalékával fog rendelkezni – a teszt ennél sokkal jobb eredményt hozott.
Százezer kilométer után is 93 százalékos kapacitással rendelkezett az ADAC által tesztelt Volkswagen ID.3 – pedig a teszt során szándékosan nem kímélték az akkut, gyakran feltöltötték száz százalékra, és használtak villámtöltést is. A Volkswagen ezzel szemben a nyolcvan százalékig való feltöltést javasolja a tartósság érdekében.
A tesztelt akkumulátor egy 77 kilowattóra kapacitással rendelkező akku volt, ami az ID-család összes modelljében elérhető választás. A Volkswagen erre az akkumulátorra olyan garanciát vállal, ami szerint százezer kilométert követően a kapacitás 70 százaléka marad meg.
Az első komolyabb próba
A tartóssági teszt az első ilyen típusú jármű próba volt az ID-család modelljei körében. A tesztvezetések során az ID.3-at többször is ellenőrizték a Landsberg am Lech Teszt- és Műszaki Központ mérnökei. Az ADAC nyolc fő kritériumot és több mint 300 alkritériumot vizsgált – a technológiától és a biztonságtól kezdve a kezelésen át a környezeti hatásokig.
Az ADAC közleményében egyértelmű ajánlást tesz az ügyfelek számára: a szoftverfrissítéseket mindig telepíteni kell, a tartós teszt során az ID.3 több szoftverfrissítést is kapott. A különféle hibajavítások mellett a frissítések többek között a töltési teljesítmény 170 kilowattig történő növekedését is magukkal hozták. A frissítések pozitív hatással voltak a fogyasztásra és így a hatótávolságra is. Az új szoftver különösen rövid távolságokon és 0 és 5 Celsius-fok közötti téli hőmérsékleten javította jelentősen az energiafogyasztást.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!