Trend Megvonja a támogatást a kínai e-autóktól Franciaország

Megvonja a támogatást a kínai e-autóktól Franciaország

autopro.hu/V.M. | 2023.09.21 11:38

Megvonja a támogatást a kínai e-autóktól Franciaország

Fotó: Facebook/MGMotorEurope

Franciaország új feltételekhez köti az elektromos autók vétele után járó támogatásokat, méghozzá olyan módon, hogy a támogatásokból ne részesülhessenek a Kínában gyártott járművek.

Hirdetés

A francia állam évi egymilliárd euróból jelenleg 5-7000 euró ártámogatást nyújt az új elektromos autók vételéhez, hogy ezzel ösztönözze az elektromos átállást. Kormányzati források szerint azonban az olcsó európai modellek hiányában az összegek harmadát Kínában gyártott e-autók után folyósítják. Ez növeli a kínai modellek importját, fokozva a versenyt a helyi gyártók számára.

A helyzet kezelése érdekében december 15-től úgy változnak meg a támogatási szabályok, hogy azok – a francia kormány által nem igen titkolt módon – előnyben részesítsék az európai gyártókat. A jövőben az autókat a gyártásuk és szállításuk során felhasznált energia mennyisége, illetve az akkumulátor típusa szerint fogják értékelni. Mivel a kínai energiatermelés nagy mértékben alapul szénen, az új előírásokkal valószínűleg elesnek a támogatásoktól a Kínában készült járművek.

Franciaország nem csak otthon, de határain túl, egész Európában fellép a kínai villanyautók térhódításával szemben. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, az Európai Bizottság francia kezdeményezésre indít szubvencióellenes vizsgálatot a kínai e-autók ügyében, ez pedig büntetővámok bevezetésével végződhet.

Korlátozott eredmények várhatók

Kérdés, hogy a támogatások megvonása mennyire fogja befolyásolni az erőviszonyokat a francia villanyautós piacon. A Reuters szerint sok kínai e-autó a támogatás nélkül is versenyképes marad árazás szempontjából. Az MG4 például 30 ezer eurós kezdőárával még mindig olcsóbb lesz, mint az elektromos Renault Mégane, aminek támogatásokkal csökkentett ára 33 ezer euró.

Az S&P Global Mobility szerint még ha a kínai modellek többsége el is esik a támogatástól, jövőre a francia villanyautó-piac 7-8 százaléka lesz az övék, igaz a változások nélkül a piac 10 százalékét tudhatnák magukénak.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink