Trend Megvan az új sebességkorlátozás első „áldozata”

Megvan az új sebességkorlátozás első „áldozata”

autopro.hu/D.Á. | 2024.01.28 16:23

Megvan az új sebességkorlátozás első „áldozata”

Fotó: Pixabay

Egy bizonyos Sergio Baldazzi volt az első sofőr Bolognában, aki az újonnan bevezetett, az egész városra kiterjedő 30 kilométer/órás sebességkorlátozást túllépve belefutott egy traffipaxba. Bologna más nagyvárosoktól merített ihletet, amelyekben már egy ideje él a korlátozás. Természetesen az intézkedés felháborodást szült egyesek körében, míg mások támogatják azt.

Baldazzi meglátott egy csapat rendőrt, akik 30-as sebességkorlátozást jelző táblát tartottak. Ő 25 kilométer/órával haladt akkor, ezért nyugodtan továbbhajtott. Később felgyorsított, de a következő csapat rendőr az út szélén már sebességmérő kamerákat tartott, amelyek le is fotózták a sofőrt. Ezzel Baldazzi lett az első az Emilia-Romagna-i városban, aki gyorshajtásért csekket kapott, amióta bevezették a hevesen kritizált Città 30, azaz a városi 30-as koncepciót annak érdekében, hogy kevesebb baleset történjen az utakon, valamint csökkenjen a károsanyag- és zajkibocsátás. A sebességtúllépésért 36 kilométer/óra felett büntetnek. Bologna az első olasz nagyváros, amely bevezetett egy ilyen, a város teljes úthálózatára kiterjedő intézkedést.

Baldazzi elmondta, tudta, hogy aznap volt az első napja a bevezetett sebességkorlátozásnak, de csak 39-cel haladt. Az ékszerész hamar befizette a 29 eurós büntetést, mert ha öt napon belül nem tette volna, 42 euróra nőtt volna.

Nem osztatlan a siker

A 30 kilométer/órás limit feldühített egyes autóvezetőket a városban, ahol a polgármester, Matteo Lepore korábban megszüntette a forgalmat a város „ferde tornya”, a Garisenda körül, mert a középkori épület túlságosan megdőlt. A sebességkorlátozás bevezetésének napján egy csoportnyi autós megállította a forgalmat a város egy részén, tüntetve az intézkedés ellen, a taxisok pedig azzal fenyegetőztek, hogy megemelik díjaikat, ha lassabban kell vezetniük. Tervben van egy városháza előtti autós tüntetés is, Lepore jobboldali ellenfelei pedig népszavazást terveznek indítani az ügyben.

A tüntetés egyik szervezője, Andrea Spettoli szerint rengeteg a düh most Bolognában. Nem csak a büntetésekkel van baj – a szabály teljesen megváltoztatja a lakosok életét. Spettoli elmondta, elárasztották őt a panaszos hívások. Az emberek elkésnek a munkahelyükről és nem tudják időben kitenni gyermekeiket az iskolánál. Egy dolgozó elmondta, így már nincs ideje hazamenni ebédelni, ezért egy szendviccsel kell beérnie. A korábbi sebességkorlátozás 50 kilométer/óra volt.

Máshol már bevált

Lepore városvezetése olyan európai városoktól inspirálódott, mint Brüsszel, Párizs és Graz, mikor bevezette az új szabályt. London útjainak majdnem felén is 20 mérföld/órás korlátozás van, ami 32 kilométer/órának felel meg. Az intézkedés támogatói azzal érvelnek, hogy a közlekedők majd megszokják a változást, mint azt tették más városokban is, és idővel lesz eredménye az intézkedésnek.

Valentina Orioli, Bologna közlekedésért és közterekért felelős tanácsosa elmondta, a városvezetés meg van győződve róla, hogy a korlátozás előnyökkel fog járni a város számára. Ő is más városokra hivatkozott, ahol évek óta él a szabály. Lepore elmondta, mindössze hét csekket osztottak ki a korlátozás bevezetésének első napján, ami szerinte azt jelzi, hogy a közlekedők alkalmazkodnak az új szabályhoz – áll a The Guardian cikkében.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink