Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Különös stratégiával készít 3D-s térképeket az Atlatec
Különös fejlesztési és üzleti stratégiát képvisel a német Atlatec vállalat. A 3D-s térképek készítésével foglalkozó cég külső felek bevonásával és minden adat nyilvánosságra hozásával próbál versenyképessé válni a piacon.
Egy kis német vállalat, az Atlatec különös utasítást adott egy főiskolai hallgatónak. A diák kapott egy aktatáska méretű dobozt, melyet az autója tetejére kellett helyeznie – ezt követően pedig több alkalommal is körbe kellett járnia vele San Francisco pénzügyi kerületét. A projekt célja a GPS-antenna és a dobozban lévő kamerák által gyűjtött adatok felhasználása, melyeket az autonóm járművekben később fel tudnak használni a háromdimenziós térképek fejlesztéséhez.
Az Atlatec merész vállalkozásba kezdett a projekttel. A vállalat lidar-érzékelők nélkül gyűjt adatokat, a kísérleti térképeket és a projekt eredményeit pedig nyilvánosan is hozzáférhetővé teszi, annak ellenére, hogy a 3D-s navigációs szektor rendkívül telített. Henning Lategahn, a vállalat igazgatója elmondta, hogy a térképeket bárki letöltheti az oldalukról és kipróbálhatja.
A vállalatnak egyelőre nincsen irodája vagy telephelye az Egyesült Államokban. A projekt célja, hogy potenciális ügyfeleket találjanak, különösen a detroiti autóipari és technológiai csomópontokban, valamint a kaliforniai Szilícium-völgyben.
Sok versenytárs akad
Tom Dahlström, az Atlatec üzletfejlesztési igazgatója szerint nemcsak rengeteg potenciális ügyfél, hanem nagyon sok versenytárs is akad a piacon. Ezért fontos, hogy a vállalat saját maga által kifejlesztett technológiával tudjon szolgálni a szektorban.
A piacon szoros a verseny, a vállalat olyan vállalatokkal áll szemben, mint például a Lyft autómegosztó szolgáltatással foglalkozó cég, mely szintén Lidar nélkül készít 3D-s térképeket, vagy a Deepmap, mely érzékelők segítségével készít felvételeket.
Lidar nélkül is pontos eredmények
Lategahn szerint a Lidar nem szükséges a 3 dimenziós térképek elkészítéséhez, sőt. A szakember szerint a vállalat által használt kamerák és műszerek sokkal pontosabbak, mint az érzékelők által rögzített felvételek. Emellett a Lidar költségeinek töredékéből tudnak előállítani tökéletes 3D-s termékeket.
A vállalat által alkalmazott technológia az adatok begyűjtése után a mesterséges intelligencia segítségével pontosítja a felvételeket – ezáltal pontosan meghatározhatják a különböző objektumokat, így például a forgalmi jelzéseket. Ezt követően a felvételeket és az egyéb rögzített adatokat egy számítógépbe továbbítják, mely elkészíti magát a térképet. A fejlesztőknek ezt követően már csak finomítani kell az eredményeket.
Lategahn elmondta, hogy nem fél attól, hogy más vállalatok felhasználnák a termékeiket. Az igazgató szerint amely versenytárs meg akarja szerezni a technológiát, annak nem jelentene akadályt semmi. Ezért inkább nyilvánosságra hozzák az eredményeket, bízva a pozitív visszajelzésben – olvasható a Forbes oldalán.