Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kompromisszumok nélküli megoldást kínálhat az elektromos áruszállítás
A végéhez ért egy londoni tesztprogram, mely során 26 tisztán elektromos hajtású kistehergépkocsit teszteltek. Az eredmények szerint megfelelő körülmények között az elektromos furgonok versenyképes alternatívát kínálnak a dízelmotorral szerelt társaikkal szemben.
A 2017 júliusától 2019 decemberéig tartott, London és a Gnewt logisztikai cég együttműködésében megvalósult projektben az elektromos hajtásláncokat fejlesztő BD Auto által átalakított eDucato áruszállítókat, illetve egy másik vállalkozás, a Voltia által átépített Nissan e-NV200 furgonokat használtak. A járművek mindegyike speciális mérőműszerekkel volt ellátva.
A projekt keretében okostöltőket is telepítettek, melyekkel mérhették a járművek energiafogyasztását, a töltés hatását az elektromos hálózatra, valamint megvizsgálhatták a kétirányú töltés lehetőségét.
Eredmények számokban
Az elektromos töltés költsége 75 százalékkal maradt el a hasonló, dízelhajtású járművek tüzelőanyag költségétől. Fény derült arra is, hogy a dízelhajtású Fiat Ducato furgonok három és félszer annyi energiát használnak, mint a programban részt vett átalakított társaik. Egy dízel Nissan NV200 pedig ötszörös energiaigénnyel rendelkezik, mint egy Voltia által átalakított példány.
A megtakarítás a károsanyag-kibocsátás tekintetében is jelentősnek bizonyult. Az elektromos hajtásnak köszönhetően a globális felmelegedésért okolt szén-dioxidból 77,9 tonnával, nitrogén-oxidokból pedig 481,3 kilogrammal kevesebb került a légkörbe.
Kisebb töltési igény, kevésbé terhelt hálózatok
Egy átlagos last mile, azaz utolsó kilométer jellegű szállítással töltött nap után az akkumulátorok töltöttsége csupán 30 százalékkal csökkent. Ez nem csak a költségek szempontjából jó hír, hanem azért is, mert a kisebb töltési igény az elektromos hálózat alacsonyabb igénybevételét is jelenti. A londoni polgármesteri hivatal jelentéséből az is kiderül, hogy az okostöltők jóvoltából még tovább csökkenthető az elektromos hálózat terheltsége.
A kiváló eredményekhez hozzátartozik, hogy a körülmények kifejezetten ideálisak voltak. Az átlagos úthossz nagyon rövid volt, emellett az alacsony átlagsebesség is javította az eredményeket – írja az electrive.com. Továbbá az elektromos járművek elterjedésével a töltéshez kapcsolódó állami támogatások is csökkenni fognak, így mire nagy számú elektromos áruszállító lesz az utakon, könnyen lehet, hogy a töltés költségei is jóval magasabbak lesznek a mainál.