Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kobaltmentes akkumulátorokat fejleszt az UBCO
Egy elektromos kismotort gyártó cég, az új-zélandi UBCO az akkumulátorfejlesztő Chemix vállalattal lépett partnerségre. Az elektromos robogózásban hatalmas potenciál rejlik a közlekedés, főleg a városi forgalom zöldítésére, hiszen a dugókat játszi könnyedséggel átszelő, alig fogyasztó, csendes és kibocsátásmentes járművek olcsó, könnyen fenntartható közlekedési alternatívát jelentenek bárki számára. Az UBCO most még egyet csavar a fenntarthatóságon.
Miközben az elektromos autók egyre gyorsan fejlődnek és rohamosan terjednek, az elektromos motorkerékpárokkal nem ez a helyzet, pedig előnyeik egyértelműek. Az alacsony tömegű elektromos motorkerékpárok és robogók esetén sarkalatos pont az akkumulátor súlya és kapacitása, mivel nehéz megtalálni az egyensúlyt a méret, a tömeg és a megfelelő hatótáv között.
Etikai és környezetvédelmi kérdés
Ez a fejlesztési kihívás az egyik oka, hogy egy ügyes és praktikus, sokoldalúan pakolható, 50 kilométer/órás tempóra képes, kétkerék-meghajtású elektromos robogó gyártója, az új-zélandi UBCO cég összefogott az akkumulátorfejlesztő Chemix-szel. A két vállalat kobaltmentes lítiumion-akkumulátorokat kíván piacra dobni. Amint elérték a kívánt energiasűrűséget az új technológiával, ki akarják cserélni a már meglévő UBCO motorokban lévő akkumulátorokat is az új fejlesztésre.
A jobb energiasűrűség csak az egyik szempont, a másik az akkumulátoripar túlzott kobaltfüggésétől való félelem. A két cég egy közleményben úgy fogalmaz, a kobalt idáig kulcsfontosságú összetevő volt a nagy energiájú akkumulátorok stabilizálásában, de ezt a ritkaföldfémet elsősorban konfliktusok sújtotta területeken bányásszák. A kobalt iránti nagy kereslet környezeti pusztításhoz vezet – a bányászat eutrofizációt, azaz a vizek elalgásodását és az élővilág gyérülését okozza, valamint komoly mértékű emisszióval és etikátlan munkafolyamatokkal jár. A már meglévő, például vasalapú kobaltmentes technológiák nem biztosítanak elég nagy energiasűrűséget a nagy hatótávú elektromos járműveknek.
Magától megy a fejlesztés
A fenntarthatóság elsődleges cél a vállalat számára, de az sem utolsó szempont, hogy úttörők legyenek egy technológia kifejlesztésében. A fejlesztés felgyorsítására és a legjobb kémiai összetétel megtalálásához a Chemix mesterséges intelligenciát használ. A cég vezérigazgatója és társalapítója, Dr. Kaixiang Lin elmondta, hasonlóan zajlik a fejlesztés, mint ahogyan a gyógyszeripar használja a mesterséges intelligenciát. Lin úgy fogalmazott, a kutatás-fejlesztés robotpilóta üzemmódban zajlik, mivel a mesterséges intelligencia folyamatosan figyeli folyamatokat, és automatikusan felajánl különböző anyagokat és további összetételeket tesztelésre.
Amikor a fejlesztés révbe ér, az UBCO először az új modelljeibe építi be azokat, de később tervezi a már az utakat járó motorjaiban is kicserélni az akkumulátorokat az újakra. Még nem tudni, mennyi időt fog igénybe venni a fejlesztés, de mint számos előremutató akkumulátortechnológiai projektet, ezt is érdemes figyelemmel követni — írja a RideApart.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!