Trend Kína nélkül alig beszélhetnénk elektromos átállásról

Kína nélkül alig beszélhetnénk elektromos átállásról

autopro.hu/P.B. | 2023.08.03 08:19

Kína nélkül alig beszélhetnénk elektromos átállásról

Fotó: BMW Group PressClub Global

Kína messze a legnagyobb piaca az elektrifikált – elektromos és a hálózatról tölthető hibrid – autóknak. Az ilyen járművek több mint fele Kínában közlekedik, és egyre inkább feljövőben vannak a kínai márkák is a szegmensben.

Hirdetés

A világ tisztán elektromos autóinak és plug-in hibridjeinek több mint fele a kínai utakon közlekedik a ZSW stuttgarti kutatóintézet elemzése szerint: Kínában 14,6 millió elektrifikált jármű található, ez a világ 27,7 millió e-járművének 53 százalékát teszi ki. Az USA 3,4, Németország 1,9, Franciaország 1,1 millió elektrifikált járművel áll a listán, jócskán lemaradva Kína mögött. Az ötödik az Egyesült Királyság egymillió elektrifikált járművel.

Kína előnye folyamatosan nő: a ZSW szerint csak tavaly 6,5 millió tisztán elektromos autót és konnektoros hibridet regisztráltak újonnan itt – ez a világ újonnan regisztrált autóinak csaknem 61 százaléka ebben a járműkategóriában.

„A számok egyértelműen azt mutatják, hogy a fenntartható mobilitás irányába mutató globális trend 2022-ben is töretlenül folytatódik, a sok válság ellenére” – mondja Andreas Püttner, a ZSW munkatársa.

Jönnek fel a kínai gyártók

A kínai piacot az elektromos autók szegmensében még mindig a Tesla uralja, ám előnye csökken. Az amerikai cég előnye jó félmillió autóval zsugorodott, most 3,6 millió e-autónál jár, míg a második helyen a kínai BYD 3,3 milliónál tart. A szintén kínai SAIC 2,4 millió elektrifikált autóval a harmadik, leszorítva a dobogóról a Volkswagen Csoportot. A VW negyedik 2,3 millió e-autóval, majd a BMW következik 1,3 millióval.

Az új regisztrációk tekintetében a BYD már tavaly is az élen járt 1,8 millió eladással. Utána a Tesla következik 1,3 millióval, és itt is a SAIC a harmadik 1,2 millióval.

Az elemzés szerint azonban a világon a leggyakoribb elektromos autók továbbra is a Teslák: a Model 3-ból 1,8 millió, a Model Y-ből 1,2 millió darab közlekedik globális szinten. A német gyártók ebben a kategóriában nincsenek az első tíz között – írja az Automobilwoche.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink