Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egyre több autót adnak el az orosz piacon
2024.05.06 10:20Több európai városvezető akar beleszólni a sebességkorlátozásba
2024.05.06 09:19Az EU a nagy légitársaságok körmére néz a greenwashing vádja miatt
2024.05.06 08:18Még mindig az Octavia a Škoda legnagyobb fegyvere
2024.05.06 07:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Járművek közti kommunikációt tesztelt a Bosch
Tehergépkocsikkal végzett jármű-jármű, vagyis V2V (vehicle-to-vehicle) kommunikációs projektben vett részt a Bosch. A program során értékes információt gyűjtöttek arról, hogy hogyan tehető stabilabbá a járművek közti adatáramlás.
A V2V kommunikáció által az egymás közelében lévő gépkocsik olyan adatokat oszthatnak meg egymással, melyekhez pillanatnyilag saját érzékelőiken keresztül nem juthatnak hozzá, ezáltal az önvezető rendszerek pontosabb képet alkothatnak a közlekedési szituációról, és jobb döntéseket hozhatnak.
Az adatáramlás stabillá és biztonságossá tételének módját a Bosch egy, a többek között a Nokiát, illetve a Deutsche Telekomot is magába foglaló konzorcium tagjaként vizsgálta. A több mint három és fél éven át futó európai kutatási projektet a konzorcium az Ertico – ITS Europe intelligens közlekedési rendszerek fejlesztésére életre hívott kezdeményezés vezetésével folytatta le.
A gyors és stabil adatáramlásnak a hálózat minőségétől függetlenül mindig adottnak kell lennie – így például alagútban haladáskor is. A közös kutatási projekt során arra keresték a választ, hogy mely kommunikációs technológiák a legalkalmasabbak ezeknek az igényeknek a kielégítésére.
A teszteket autópályaszakaszokon, teherautók konvojaival végezték. A járművek biztonság szempontjából kritikus, többek között gyorsulási és fékezési adatokat osztottak meg egymással. Összesen három különféle kommunikációs megoldást teszteltek: a közvetlen wifi-alapút (ITS-G5), a szintén közvetlen cellás adattovábbítást (LTE-V2X PC5), valamint a közvetett, mobilhálózaton keresztüli kommunikációt (LTE). Utóbbi esetében a járművek a mobilhálózat közvetítésével osztottak meg információt egymással.
Egységben az erő
Adatbiztonsági szempontból mindegyik metódus teljesítette a követelményeket. A magas átviteli sebességnek köszönhetően fél kilométeres körzetben a közvetlen kommunikációs formák bizonyultak ideálisnak. Nagyobb, például 3000 méteres távolságokon a mobilhálózaton keresztüli kommunikálás szolgált előnyökkel.
Ma a legtöbb új tehergépkocsit gyárilag ellátják LTE adóvevővel. Ez jó alapot teremt a közvetett és közvetlen kommunikáció kombinálásához, ami a projekt eredménye szerint az optimális megoldást jelenti a stabil adatkapcsolat megteremtéséhez.
A projekt során szerzett tapasztalatokat az együttműködők be fogják építeni az autók és tehergépjárművek autonóm vezetői funkcióinak, valamint kommunikációs technológiáinak fejlesztésébe, hatékonyabbá és biztonságosabbá téve azokat.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!