Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
UWB kommunikációval és gyorskapukkal folytatódott a második nap
2024.05.08 12:18Akkuipari fejlesztésekről tárgyal a kormány és a Nio
2024.05.08 10:24Elektromos teherautókkal erősít a Porsche
2024.05.08 09:19Eldől, ki nyeri a 2024-es Techtogether Automotive Hungary-t
2024.05.08 08:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Irányt vált a Google-Chrysler duó?
Eddig az önvezetés volt az együttműködés tárgya, azonban most úgy látszik, hogy olyan már-már egyszerűnek tűnő területet is célba vesznek a felek, mint a fuvarközvetítés.
Már jövőre bemutatkozhat a piacon a Google és a Chrysler együttműködésének első eredménye, igaz, a fogyasztók az önvezetés érdekében megkezdett közös munkából egyelőre csak egy Uber-konkurens szolgáltatással találkozhatnak.
A techóriás és az autógyártó korábban száz átalakított, önvezető kocsival tervezett tapasztalatokat gyűjteni, a hosszú távú tervek között pedig szerepelt az erre a gépparkra alapozott fuvarszervező és -közvetítő szolgáltatás is. Most nagyon úgy látszik, hogy a prioritások kissé megváltoztak, ugyanis a Google önjáró programjaként nemrég induló Waymo keretében az utazási szolgáltatást már jóval korábban, szinte az önvezetéstől függetlenül megkezdenék - legalábbis erre utal, hogy az autoblog.com szerint a Waymo alighanem jóval több járművet igényelne a száz sofőr nélküli kocsinál.
A Google újabban Waymo néven emlegetett autóipari részlegének elődjét még 2015 szeptemberében alapították, a folyamatban jelentős szerepe volt a korábban a Hyundainál dolgozó john Krafciknak.
Ami a Chrysler fejlesztéseit illeti, az autógyártó a januári CES-kiállításon tervezi bemutatni Pacifica modelljének teljesen elektromos verzióját.