Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ideje komolyan venni a kínai gyártókat
Európa továbbra is a legnagyobb és legjövedelmezőbb piaca az elektromos autóknak. Ezt a helyi gyártók mellett egyre inkább szeretné kihasználni Kína is, számos modellel próbálnak betörni a piacra – a szakértők szerint ezúttal tényleg komolyan kell venni őket.
A kínai elektromosautó-gyártók offenzívája már nemcsak abból áll, hogy főleg startupok (mint a Nio vagy az Xpeng) versenyre kelnek a Tesla autóival a legtehetősebb vásárlók kegyeiért. Most már azt szeretnék megmutatni, hogy a megfizethető „Volkswagen” Kínából érkezik.
Az utóbbi időben a különböző tesztekből és az autókat nagyon hamar kipróbáló újságírók cikkei alapján megfigyelhető, hogy a kínai gyártók sokat fejlődtek a minőség és biztonság terén. Stefan Bratzel, a Bergisch Gladbachi Egyetem szakértője szerint ezúttal komolyan kell venni az Európát „ostromló” kínai autógyártókat.
Már hozzák az európai elvárásokat
Az első fecske már meg is jelent Európában a fenti kategóriában: az Aiways U5-ös modelljének ára éppen csak eléri a 36 ezer eurót (körülbelül 13 millió forint), ezért cserébe egy 63 kilowattórás akkuval rendelkező, 4,68 méter hosszú SUV-t kapunk, ami nagyjából a Volkswagen ID.4 kategóriája – és ez az autó 400 kilométert tud megtenni egy töltéssel a gyártó szerint.
A következő európai igényeknek megfelelő, de megfizethető modellt a Great Wall két almárkája hozhatja el: az Ora Cat és a Wey Coffe01 lehetnek ezek az autók. Az Ora Cat viszonylag praktikus, 4,20 méteres, tisztán elektromos jármű 300 kilométeres hatótávolsággal az alapmodell esetében, de a drágább kivitelek a 400 kilométert is elérhetik. A belépőmodell ára 30 ezer euró (10,8 millió forint) körül lesz.
A testvérmárka Coffee01 viszont a luxusosztályt célozza meg: a terepjáró közel öt méter hosszú. A plug-in hibrid tisztán elektromos módban akár 150 kilométert is képes megtenni a gyártó szerint.
Ez csak a kezdet
A fenti modellek még csak a kezdetet jelentik, több további olyan együttműködés is elindult, aminek eredményeként újabb és újabb kínai gyártók léphetnek be az európai piacra. A terjeszkedést az akkumulátorok teszik lehetővé – Ferdinand Dudenhöffer iparági szakértő szerint az elektromobilitás terjedésének kulcsa az akkumulátorokban rejlik, ebben pedig Kína élen jár.
A szakértő szerint emellett a szoftveres megoldásokban is felkészültebbek a kínaiak, így nem meglepő a következő években várható offenzíva – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!