Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Hatótávok versenye: lemaradhat az e-Ford
Bár korábbi eredményein tovább javít, a 2017-es elektromos Focus egyelőre nem fogja tudni felvenni a versenyt a piac többi, árammal hajtott modelljével.
Rövid távon nem kíván versenyezni a Teslával, a Nissannal vagy épp a GM-mel a Ford, már ami az elektromos autókat illeti. Bár 2017-ben is érkezik alternatív meghajtású kiadás a Focusból, az autóval csupán 160 kilométert lehet majd egy feltöltéssel megtenni – igaz, ez is 40 kilométerrel több, mint a 2016-os modell hatótávolsága.
Kevin Layden, az amerikai gyártó elektromos autó-programjának vezetője szerint a Ford sokak számára így is optimális választás lehet, hiszen átlagos napi ingázásra elég a versenytársakhoz képest kisebb hatótávolság is. Kiemelte, a gyengébb adatnak előnye is van: az új Focusban kisebb, vagyis könnyebb és olcsóbb akkumulátor teljesít majd szolgálatot.
A 2014-es elektromos Focus |
Ugyanakkor hosszabb távon a Fordnak is komolyabb tervei vannak: egy decemberi döntés értelmében 4,5 milliárd dollárból fejlesztik majd elektromos meghajtással szerelt modellpalettájukat.
Autógyártók szerint fogyasztói szempontból a lélektani határ 200 mérföld (320 km), ez alatt nem szívesen vesznek elektromos autót. A GM-től idén ősszel érkezik a Bolt, amivel a gyártó szerint legalább 320 kilométert lehet egy feltöltéssel megtenni. Bár a Tesla Model 3-ra még éveket kell várni, Elon Musk közel 350 kilométeres hatótávot ígér. A Nissan is folyamatosan fejleszt, újratervezett Leaf modellje 2018-ban érkezik, az ígéretek szerint szintén 320 kilométert lehet majd vele megállás nélkül megtenni. |