Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Franciaország leállítja az e-autók támogatási programját
A francia kormány február 12-én, hétfőn közölte, hogy az idei év hátralévő részére leállítja az alacsony jövedelműek e-autókra vonatkozó lízingelésének támogatását célzó programját, miután a kereslet jóval meghaladta az eredeti terveket.
A program keretében a 15.400 eurónál kevesebb éves jövedelemmel rendelkezők 2024 eleje óta havi 100-150 euróért lízingelhettek elektromos járművet. A kormány azért indította el a programot, hogy növelje az elektromos autók iránti keresletet azok körében, akik egyébként nem engedhetnék meg maguknak.
A programot eredetileg korábban kellett volna elindítani, de ez év elejére tolódott ki, mivel a francia autógyártók nem álltak készen elegendő támogatható járművel.
A kormány 1,5 milliárd eurót szánt arra, hogy idén 20 ezer lízinget kínáljon a program keretében, de a hatalmas keresletet követően hétfőn közölte, hogy ezt az összeget 50 ezerre emeli, majd jövőre pedig újraindítja. A kormány emellett 5000 és 7000 euró közötti pénzbeli kedvezményt kínál az autóvásárlóknak, hogy több elektromos járművet helyezzenek forgalomba, ami évente összesen 1 milliárd euróba kerül.
Meg kell felelni bizonyos kritériumoknak
Ahhoz, hogy mindkét programban részt vehessenek, a járműveknek meg kell felelniük a gyártásuk és szállításuk során keletkezett szén-dioxid-mennyiségére vonatkozó határértékeknek – ez az intézkedés azt hivatott biztosítani, hogy az olcsó kínai gyártmányú járművek ne legyenek jogosultak a programra.
A támogatható modellek listáján szerepel a francia-olasz Stellantis Csoport által gyártott 24 modell, a francia Renault autógyártó által gyártott öt modell és a Tesla Model Y, de a Model 3 nem jogosult – jegyzi meg a Reuters.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!