Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Emlékezetes interjúk: az autó lett az új mobil?
Az autóipar jelene nem képzelhető el a magyar ipar nélkül, gondoljunk csak a győri Audira, vagy a kecskeméti Mercedesre. Ki gondolta volna, hogy az iparág jövője is részben hazai vállalatoktól függ? Az AdasWorks vezérigazgatójával, Kishonti Lászlóval az okosautókról beszélgettünk.
– A szoftver lesz a lényeg. Egy mostani S-osztályos Mercedesbe 150 feldolgozó, irányító egység (ECU) van beépítve. Ezeket sok helyről megveszi a Daimler, majd összekapcsolja és ezt hívják autónak. Hasonló folyamatok zajlanak, mint régebben a mobiltelefonok területén. A Nokia mástól vette a szoftver komponenseket, a chipeket. Aztán megjelent az Apple és megmutatta, hogy ezt ő is össze tudja rakni, úgy hogy szuperintegrált és tökéletes a felhasználói élmény. A Tesla is hasonló példaként hozható. Az autók integráltsági foka a jövőben sokkal magasabb lesz, mint jelenleg. 150 ECU helyett három nagy teljesítményű feldolgozó központ lesz: egy az alacsony szintű motor-, illetve aktuátor kontroll számára, egy másik a szórakoztató elektronikát, infotainmentet fogja szolgáltatni és lesznek a mesterséges intelligenciával irányított vezetősegítő funkcionalitások, amit később felvált az önvezető képesség.
A teljes interjúhoz kattintson IDE.