Trend Elektromos formában éledt újjá az ikonikus libakergető

Elektromos formában éledt újjá az ikonikus libakergető

autopro.hu/P.B. | 2022.07.24 04:20

Elektromos formában éledt újjá az ikonikus libakergető

Fotó: Hecht Motors

Csehország és Magyarország közös vonásai közül az egyik biztosan az, hogy kevés olyan nagykorú embert találunk a két országban, aki ne ismerné a Babettát. A számtalan becenévvel – a leggyakoribb a libakergető – illetett segédmotorkerékpár most új életet kaphat a 21. század követelményeinek megfelelő köntösben.

Hirdetés

A kerti gépeket és szerszámokat gyártó Hecht Motors Betis néven dobja piacra a Babetta alapjaira épülő elektromos segédmotorkerékpárt. A jármű 800 Wattos teljesítménnyel bír, hatótávolsága egy töltéssel negyven kilométer, az ára pedig 30 ezer korona, azaz közel 500 ezer forint. A Hecht Betis egyébként Magyarországon is elérhető 490 ezer forintos áron.

A Babetta Csehszlovákiában volt kifejezetten népszerű, de Magyarországon is nagy karriert futott be. A moped 1971 és 1986 között élte fénykorát, ekkor több százezer készült belőle előbb 207-es, később 210-es jelzéssel a Jawa égisze alatt. A későbbi verziók nem értek el komolyabb sikert. A Babettát már több cseh cég is megpróbálta újraéleszteni, egyelőre inkább kevesebb, mint több sikerrel.

Egy klasszikus Babetta 210

Egy klasszikus Babetta 210 | Fotó: Pörge Béla

Újabb próbálkozó

A Hecht Motors egy 1994-ben alapított cseh vállalat, az első kerti gépét 1998-ban dobta piacra. A cseh piacon az egyik legnagyobb kerti gépeket gyártó vállalatról van szó, ami ráadásul Csehországban piacvezető az elektromos mopedek szegmensében is.

Idén februárban a Brnói Közlekedési Kutatóközpont arról számolt be, hogy tavaly 1500 elektromos motorkerékpárt regisztráltak Csehországban, egy évvel korábban 1639-et, 2019-ben pedig 1071-et. Csehországban összesen 6500 elektromos motort tartanak számon, miközben 1,25 millió motorkerékpár közlekedik a cseh utakon – írja az iDnes.

Természetesen van pedál is

Ahogyan a klasszikus Babetta esetében is, úgy a Betis-nél is találunk pedálokat a járművön. Ha a motor teljesítménye vagy az akkumulátor kapacitása nem elegendő, akkor a pedálok hajtásával a hatótávot az elektromos kerékpárhoz hasonlóan lehet növelni – így a negyven kilométer még tovább nőhet.

A klasszikus Babetta teljesítménye egyébként 1,5 lóerő volt, ehhez képest a Betis 800 Wattos teljesítménye eltörpül a maga alig több, mint egy lóerejével.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink