Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyedülállót alkotott az önvezetésben Németország
Németországban 21 partner négy évvel ezelőtt összefogott, és útjára indított egy projektet azzal a céllal, hogy kidolgozzanak egy rendszert a városi környezetben közlekedő önvezető járművek biztonságosságának tesztelésére. Mostanra a projekt lezárult, eredményeként pedig egy világszinten egyedülálló módszertan született.
Minél magasabb szintű önvezetésről van szó, illetve minél összetettebb a rendszer alkalmazási környezete, annál több tényezőt szükséges figyelembe venni a fejlesztés során. Mára engedélyezték az első 3-as önvezetési szintű, autópályás közlekedésre szánt rendszereket, ahogy az első 4-es szintű parkoló rendszereket is. A hasonló rendszerek működési környezetének kiterjesztése a komplexitás növekedésével jár együtt, ami a tesztelési követelményeket is emeli. Ez indokolja a német partnerek Verification and Validation Methods (VVM), vagyis Verifikációs és Validációs Metodikák projektjét.
„Gyalogosok, kerékpárosok, motorkerékpárok, kereszteződések korlátozott láthatósággal: az automatizált vezetőrendszerek számára az egyik legnagyobb kihívás a forgalommal való megbirkózás városi környezetben, ahol azt sok úthasználó, közlekedési lámpák, közlekedési jelek és járművek jellemzik” – mondta el Roland Galbas a Bosch-tól, aki a vállalat konzorciumi koordinátora. „Hogy a jövő járművei képesek legyenek kezelni a rendkívül ritka szituációkat, olyan átfogó struktúrákra és folyamatokra lesz szükségük, amik nem csupán lehetővé teszik a rendszerek biztonságos működését a kivételes szituációkban, de azt is garantálják, hogy a manőverek biztonságosak.”
Globális szabványt alkothattak?
Mielőtt egy jármű közúti használatát engedélyeznék, a biztonsági funkciók hatékonyságáról tesztek során győződnek meg. Ezen tesztekhez a partnerek folyamatokat, módszereket és eszközöket dolgoztak ki a különböző területeken való együttműködéseik során.
A Bosch szerint amennyiben a modellt iparág szerte használnák, az sztenderddé léphetne elő az önvezető járművek tesztelésében. Hasonló véleményen van a Mercedes-Benz projektkoordinátora, Dr. Helmut Schittenhelm is: „Ezen kidolgozott modellek először teszik lehetővé, hogy minden autógyártót ellássák ugyanazon struktúrákkal a városi környezetben működő önvezető rendszereknek verifikációjához és validációjához. Ebből később iparági szabvány is válhat, ami az utakat még biztonságosabbá teheti minden közlekedő számára.”
Biztosítják Németország elsőbbségét
A Bosch szerint a VVM során kidolgozott a világ első „konzisztens módszertani megközelítése a városi környezetben való önvezetés biztonságának.” A vállalat szerint sikerült módszertani hiányosságokat kezelni, miközben a német autóipar vezető helyét is biztosítják az önvezetés terén folyó versenyben.
Németországban az állami szinten is komolyan foglalkoznak az önvezető technológiákkal. A kormány támogatóként csatlakozott be a VVM projektbe, 2021-ben az országban lépett életbe az első 4-es szintű önvezetést szabályozó törvény, illetve az ország a határain kívül is részt akar vállalni az önvezető szektor szabályozásában az Egyesült Államokkal együttműködésben.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!