Trend Összefoghat az USA és Németország az önvezetésért

Összefoghat az USA és Németország az önvezetésért

autopro.hu/Sz.P. | 2023.11.01 04:22

Összefoghat az USA és Németország az önvezetésért

Fotó: BMW Group Media Site

Az új technológiák, mint a mesterséges intelligencia és az önvezetés hatalmas lehetősegeket rejteek magukban, de kockázatot is jelentenek. Ezeket a kockázatokat szeretné a német digitális ügyekért és közlekedésért felelős miniszter, Volker Wissing az Egyesült Államokkal közösen állami szabályozással mérsékelni.

Hirdetés

Wissing közös keretfeltételeket akar kezdeményezni az Egyesült Államokkal az olyan technológiákra vonatkozóan, mint a mesterséges intelligencia vagy az autonóm vezetés. A szövetségi miniszter szerint a lehető legszélesebb körű, az EU határain túli szabályozás a német közlekedési és digitális gazdaság érdeke is.

A német politikus Washingtonban találkozott Pete Buttigieg amerikai közlekedési miniszterrel és Gina Raimondo kereskedelmi miniszterrel, hogy főleg az önvezető autókról tárgyaljanak. Megállapodtak abban, hogy Németország és az Egyesült Államok szorosabban szeretne együttműködni az autonóm vezetés területén.

„A két ország világelső ezen a területen, Van értelme, hogy szorosan összehangoljuk erőfeszítéseinket” – mondta.

A miniszter szerint a további szabályozási kérdésekben a lehető legnagyobb nemzetközi konszenzusra van szükség, mert ez lehetővé teszi egy nemzetközi piac létrehozását is, aminek köszönhetően „a szükséges magas befektetések megtérülhetnek.” - mondta Wissing.

A Nathaniel Fickkel, az Egyesült Államok kibertérért és digitális politikáért felelős nagykövetével és Anne Neubergerrel, az USA kiberügyekért felelős helyettes nemzetbiztonsági tanácsadójával folytatott megbeszélést követően a miniszter amellett érvelt, hogy a mesterséges intelligencia szabályozása nem lehet túl szűk körű.

Az innovációt nem szabad akadályozni

Wissing elvben támogatja az EU Bizottság megközelítését, miszerint a készülő mesterséges intelligenciáról szóló jogszabály kockázatalapú megközelítést válasszon.

„Minél magasabbak a kockázatok, annál magasabbnak kell lenniük a szabályozási követelményeknek. Ugyanakkor nem lehet egyszerűen mindent leszabályozni. Ez ugyanis akadályozná az innovációt, ahelyett, hogy lehetővé tenné azt” – vélekedett.

A miniszter hangsúlyozta, hogy a mesterséges intelligencia nagy hatással lesz a gazdaságok versenyképességére, ezért szükséges egységes szabályozási keretet találni nemcsak az Európai Unión belül, hanem lehetőség szerint a G7-országok szintjén vagy azon túl. A G7-hez Kanada, Franciaország, Németország, Olaszország, Japán, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok tartozik. Emellett az Európai Unió minden ülésen képviselteti magát.

Wissing jelezte, hogy Németország hajlandó befogadni az amerikai felhőszolgáltatások európai használatát. Európában viták folynak arról, hogy korlátozni kell-e és ha igen, hogyan, az amerikai szolgáltatók - például az Amazon, a Microsoft és a Google - felhőszolgáltatásainak használatát. Az ellenzők közül a legfontosabb szereplő Franciaország - írja az Automobilwoche.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink