Trend Egyedülálló additív technológiát fejlesztenek a britek

Egyedülálló additív technológiát fejlesztenek a britek

autopro.hu/Sz.K. | 2023.08.27 08:19

Egyedülálló additív technológiát fejlesztenek a britek

A kép illusztráció. | Fotó: EOS

A vállalatok és tudományos intézmények globális konzorciuma által az Egyesült Királyságban kifejlesztett fejlett technológia forradalmasíthatja az ipari additív gyártás alkalmazását, és ezzel először hozza el az országba a kulcsfontosságú iparágak nagy értékű alkatrészeinek fejlett gyártását.

Az Evo One nagy méretű additív gyártás (LFAM) projektben egy olyan 3D nyomtatórendszert fejlesztenek, amely a gyártókat versenyképesebbé teheti nemzetközi társaiknál. A részvetők között szerepel a Rolls-Royce, az AI Build, a National Manufacturing Institute Scotland (NMIS) és a Baker Hughes is. A kezdeményezés 1,1 millió font (mintegy 500 millió forint) támogatást kapott az Innovate UK-tól, az Egyesült Királyság innovációs ügynökségétől.

Az LFAM egy kereskedelmi 3D nyomtatási technika, amely nagy mennyiségű polimer alkatrészeket készít, és számos iparágban használják, többek között a repülőgépiparban, az autóiparban, az energetikában és a tengerészetben. Míg olyan országok, mint az Egyesült Államok, Németország és Kína felkarolták ezt a megközelítést, az Egyesült Királyságban jelenleg nincsenek nagy formátumú 3D nyomtatókat gyártó cégek, és az ország a globális additív gyártási piacnak csak mintegy öt százalékát teszi ki, amit az Egyesült Királyság kormánya 2025-re nyolc százalékra kíván növelni.

A megfelelő technológiákhoz való hozzáférés döntő szerepet játszik majd e cél elérésében, de a meglévő LFAM-rendszereknek megvannak a maguk korlátai. Ezek közé tartozik a lassú építési idő, a nagy értékű vagy nagy integráltságú alkatrészekhez való alkalmatlanság, a működés bonyolultsága, a nem fenntartható anyagok használata, valamint a kis- és középvállalkozások számára megfizethetetlenek.

Jobb megoldás kell, mint az eddigiek

Az Evo One LFAM által kifejlesztett új termék az ilyen rendszerekkel kapcsolatos kihívásokat fogja kezelni, és az Egyesült Királyság piacának sajátos igényeit fogja kielégíteni. A rendszer tervezőcsapatának célja, hogy a rendszer megbízhatóbbá váljon, 50 százalékkal növelje a termelékenységet, 30 százalékkal csökkentse a képzési és karbantartási költségeket, és 80 százalékkal csökkentse az anyagpazarlást, egy sor más fejlesztés mellett.

A projekt befejezésekor az Evo-3D egy spin-out vállalkozást indít a rendszer kereskedelmi forgalomba hozatalára RapidFusion néven, létrehozva az Egyesült Királyság első eredeti berendezésgyártóját az LFAM területén. A fejlesztés emellett megteremtené az alapot, amelyre új ellátási láncot lehetne építeni és segítene több brit gyártónak kihasználni az Ipar 4.0 által kínált lehetőségeket.

„Az Egyesült Királyság lemaradásban van más nagy gazdaságok mögött az LFAM területén. A világjárvány idején láthattuk, milyen könnyen összeomolhatnak az ellátási láncok. Ezért potenciálisan fontosabb, mint valaha, hogy minél több kapacitást és lehetőséget fejlesszünk ki az Egyesült Királyságban, nem is beszélve a gazdasági és szén-dioxid-csökkentési lehetőségekről, amelyek egy virágzó, a legújabb elérhető zöld technológiák élvonalában lévő gyártási ágazathoz kapcsolódnak” - nyilatkozta Jake Hand, az Evo-3D marketing- és fejlesztési igazgatója.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink