Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Egyedi hidrogénes dömpert tesztel a Volvo
A Volvo Építőipari Gépek (Volvo CE) a világ legelső üzemanyagcellás csuklós dömperét teszteli Svédországban. A Volvo Csoporthoz tartozó vállalat a projekt révén jobban meg szeretné ismerni a hidrogén és az üzemanyagcellák nyújtotta lehetőségeket.
A Volvo CE, aminek célja, hogy 2040-re klímasemleges ellátási lánccal rendelkezzen, ma már öt akkumulátoros elektromos munkagépet kínál, amivel állítása szerint a legnagyobb kínálattal rendelkezik a szegmensben. Ugyanakkor a vállalat a hidrogén üzemanyagcellákon keresztüli elektrifikáció lehetőségeit is vizsgálja. Ebben most fontos mérföldkőhöz ért a világ első hidrogén üzemanyagcellás csuklós dömper prototípus, a Volvo HX04 tesztjeinek megkezdésével.
„Ez az innováció fontos információkhoz fog minket juttatni azzal kapcsolatban, hogy a hidrogén milyen lehetőségeket tartogat az energiaátmenetben” – mondta el Carolina Diez Ferrer, a Volvo CE komplex fejlesztési programjainak vezetője. „Hiszek benne, hogy több technológia vizsgálatával és együttműködésekben dolgozva határozhatjuk meg az ideális utat az építőipar dekarbonizálásához.”
Összefogás eredménye
A Volvo HX04 egy 2018-2022 között futó projekt eredményeként született meg a svéd állam pénzügyi támogatásával. A projektben részt vesz a Volvo CE, a Svéd Kutatási Intézet, ami a hajtáslánc-fejlesztésben jutott szerephez, illetve a hidrogén üzemanyagcellás rendszereket tervező Powercell Sweden.
A három tengelyes dömper fejlesztésének és összeszerelésének nagy része a Volvo CE svédországi Braås mellett található telephelyén történt, ahol a mostani tesztek is zajlanak a Shell egy töltőállomásával támogatva. Ugyancsak ehhez a létesítményhez kötődik a világ első csuklós dömperének, Gravel Charlie-nak a megszületése 1966-ban. Az ő emlékére a HX04 megkapta az Electric Charlie becenevet.
A megszokott teljesítménymutatók
A hidrogénes dömperbe 7,5 perc alatt 12 kilogramm nagynyomású hidrogén tölthető, amivel körülbelül négy órán át operálhat ismételt feltöltés nélkül. Az üzemanyagcella működése során keletkező hőt a kabin fűtésére fordítják.
A Volvo CE az üzemanyagcellás hajtás előnyeként említi, hogy a konvencionális belső égésű motoros járművekéhez hasonló aktív működési időt, hatótávot és töltési sebességet kínál. A vállalat az évtized második felére teszi az első hidrogénes munkagépek megjelenését.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!