Trend Egyedi hidrogénes dömpert tesztel a Volvo

Egyedi hidrogénes dömpert tesztel a Volvo

autopro.hu/V.M. | 2022.06.19 12:17

Egyedi hidrogénes dömpert tesztel a Volvo

Fotó: Volvo Construction Equipment Global Press releases

A Volvo Építőipari Gépek (Volvo CE) a világ legelső üzemanyagcellás csuklós dömperét teszteli Svédországban. A Volvo Csoporthoz tartozó vállalat a projekt révén jobban meg szeretné ismerni a hidrogén és az üzemanyagcellák nyújtotta lehetőségeket.

A Volvo CE, aminek célja, hogy 2040-re klímasemleges ellátási lánccal rendelkezzen, ma már öt akkumulátoros elektromos munkagépet kínál, amivel állítása szerint a legnagyobb kínálattal rendelkezik a szegmensben. Ugyanakkor a vállalat a hidrogén üzemanyagcellákon keresztüli elektrifikáció lehetőségeit is vizsgálja. Ebben most fontos mérföldkőhöz ért a világ első hidrogén üzemanyagcellás csuklós dömper prototípus, a Volvo HX04 tesztjeinek megkezdésével.

„Ez az innováció fontos információkhoz fog minket juttatni azzal kapcsolatban, hogy a hidrogén milyen lehetőségeket tartogat az energiaátmenetben” – mondta el Carolina Diez Ferrer, a Volvo CE komplex fejlesztési programjainak vezetője. „Hiszek benne, hogy több technológia vizsgálatával és együttműködésekben dolgozva határozhatjuk meg az ideális utat az építőipar dekarbonizálásához.”

Összefogás eredménye

A Volvo HX04 egy 2018-2022 között futó projekt eredményeként született meg a svéd állam pénzügyi támogatásával. A projektben részt vesz a Volvo CE, a Svéd Kutatási Intézet, ami a hajtáslánc-fejlesztésben jutott szerephez, illetve a hidrogén üzemanyagcellás rendszereket tervező Powercell Sweden.

A három tengelyes dömper fejlesztésének és összeszerelésének nagy része a Volvo CE svédországi Braås mellett található telephelyén történt, ahol a mostani tesztek is zajlanak a Shell egy töltőállomásával támogatva. Ugyancsak ehhez a létesítményhez kötődik a világ első csuklós dömperének, Gravel Charlie-nak a megszületése 1966-ban. Az ő emlékére a HX04 megkapta az Electric Charlie becenevet.

A megszokott teljesítménymutatók

A hidrogénes dömperbe 7,5 perc alatt 12 kilogramm nagynyomású hidrogén tölthető, amivel körülbelül négy órán át operálhat ismételt feltöltés nélkül. Az üzemanyagcella működése során keletkező hőt a kabin fűtésére fordítják.

A Volvo CE az üzemanyagcellás hajtás előnyeként említi, hogy a konvencionális belső égésű motoros járművekéhez hasonló aktív működési időt, hatótávot és töltési sebességet kínál. A vállalat az évtized második felére teszi az első hidrogénes munkagépek megjelenését.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink