Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Célt érhetnek az Euro 7 kritikusai
Az Európai Unió tagállamai a gépjárművekre vonatkozó új emissziós előírások egy kevésbé szigorú tervezetéről folytatnak vitát. Amennyiben a lazább követelményeket sikerül keresztül vinni, az nagy győzelem lesz több tagállam és az autóipar számára is.
Az Európai Bizottság tavaly novemberben ismertette az új gépkocsikra vonatkozó károsanyag-kibocsátási előírások legújabb, hetedik körét Euro 7 néven. Az elkövetkezendő években életbe lépő szabályok a személyautók és a haszongépjárművek számára a mostaninál szigorúbb károsanyag-kibocsátási követelményeket határoznak meg.
A tervezetet hevesen bírálják az európai autógyártók, akik szerint a magas ráfordításokhoz képest elenyésző környezeti hatása lenne az új előírásoknak, az erőforrásokat éppen ezért jobb lenne az elektrifikációra fordítani. Nyolc uniós tagország, köztük Franciaország, Olaszország és Magyarország szintén ellenezték a tervezetet eredeti formájában, és a szabályok lazítása érdekében emeltek szót.
Megérte kiállni
Mostanra az ellenállás beérni látszik, az EU-s elnökségét töltő Spanyolország ugyanis egy új tervezetet tett közzé, amiben kevésbé szigorú új kibocsátási határértékek és határidők szerepelnek.
Az új személyautóknak és kisteherautóknak 2025-től, míg az 3,5 tonnánál nagyobb új teherautóknak 2027-től kellene az új előírások szerint épülnie az eredeti tervek szerint, míg a még nem véglegesített új elképzelések szerint az előbbi dátumot 24, míg a másik dátumot 48 hónappal tolnák el.
A közzétett vázlatban azt írják, hogy több tagállam is a szabályok enyhítését kérte. „Ezek a delegációk azt az álláspontot vették fel, hogy a javasolt előírásokból következő befektetési költségek és környezeti hasznok között aránytalanság lenne.”
A Reuters forrásai szerint Spanyolország már a következő héten be kívánta mutatni a tervezetet a versenyképességi tanácsnak, mivel azonban a tagországok még nem egyeztek meg egy végleges tervezet tartalmáról, erre valószínűleg csak később fog sor kerülni.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!