Trend Budapesten tesztelték a jövő csuklósbuszát

Budapesten tesztelték a jövő csuklósbuszát

Pörge Béla | 2022.05.29 16:19

Budapesten tesztelték a jövő csuklósbuszát

Fotó: Pörge Béla

Két hétig tesztelt a BKV egy Mercedes-Benz eCitaro G-t, azaz egy elektromos csuklósbuszt. A jármű két olyan vonalon közlekedett, ami átszeli a fővárost, így a budapestiek bőven nyerhettek tapasztalatot a busz üzemeltetéséről és használatáról is.

Hirdetés

Ahogyan arról korábban az autopro.hu is beszámolt, a budapesti utcakép szerves részévé vált a Mercedes-Benz Citaro az elmúlt években. A modell viszont nem csak a közelmúltat jelenti, hiszen az elektromobilitás buszágazatban való terjedésében komoly szerepet vállalat a Mercedes az eCitaróval. Az agglomerációban napi szinten közlekednek ilyen buszok, most pedig a BKV egy csuklós változatot tesztelt.

A fővárosi közlekedési vállalat május 17-23. között a belvárost átszelő, már-már kultikus 7-es vonalon tesztelte a járművet, 24-30-a között pedig a még hosszabb – Kelenföldet Gazdagréten és a Belvároson át Újpalotával összekötő 8E viszonylaton járt a busz. Szokás szerint a tesztbuszokkal ingyen utazhattak az érdeklődők.

Elméletileg elegendő hatótáv

A BKV-nál tesztelt Mercedes eCitaro G típusú elektromos csuklós autóbusz 18 méter hosszú, klimatizált és teljes hosszában alacsonypadlós. Az autóbuszt egy 441 kilowattóra összkapacitású akkumulátor hajtja, amellyel akár 340 kilométert is képes megtenni városi körülmények között.

Fotó: Pörge Béla

A busz teljesítménye 125 kilowatt, magassága a tetőn elhelyezett akkukkal 3,4 méter. A jármű 145 utas szállítására alkalmas, ugyanakkor érdekesség, hogy egy háromajtós példányt tesztelt a BKV, ami Budapesten jóval kevesebb vonalon ideális – például a 7-es vagy a 8E járatokon is szükség lenne a négy ajtóra a megfelelő utasáramlás miatt.

A modellt 2020-ban dobta piacra a Daimler, Magyarországon még egyetlen üzemeltető sem vásárolt belőle, azonban a Zöld Busz Program keretében Szolnokon már járt a bemutatóbusz.

A szokásos utazási élmény

Nem túl meglepő módon az eCitaro G által nyújtott utazási élmény nem sokban tér el a szóló változattól: a busz csendes, a villanymotor szokásos hangján túl legfeljebb a klímát hallani – ami egyébként igen erősen működik, az állóhelyzetben felmelegedett utasteret egy megálló alatt megfelelőre hűtötte.

Fotó: Pörge Béla

Érdekesség volt, ahogyan a belső monitor az utastérben jelezte, hogy éppen honnan nyer energiát a busz a klímához vagy a fékezéshez – nem tudom, ez mennyi utast érdekelt, bár nyilván élesben nem ezt mutatná a kijelző, hanem a megállókat.

A teszt során úgy tűnt, az utasok kedvelik a járművet, a halk futás miatt a legtöbb embernek feltűnt, hogy valami különleges buszon utazik.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink