Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Budapesten tesztelték a jövő csuklósbuszát
Két hétig tesztelt a BKV egy Mercedes-Benz eCitaro G-t, azaz egy elektromos csuklósbuszt. A jármű két olyan vonalon közlekedett, ami átszeli a fővárost, így a budapestiek bőven nyerhettek tapasztalatot a busz üzemeltetéséről és használatáról is.
Ahogyan arról korábban az autopro.hu is beszámolt, a budapesti utcakép szerves részévé vált a Mercedes-Benz Citaro az elmúlt években. A modell viszont nem csak a közelmúltat jelenti, hiszen az elektromobilitás buszágazatban való terjedésében komoly szerepet vállalat a Mercedes az eCitaróval. Az agglomerációban napi szinten közlekednek ilyen buszok, most pedig a BKV egy csuklós változatot tesztelt.
A fővárosi közlekedési vállalat május 17-23. között a belvárost átszelő, már-már kultikus 7-es vonalon tesztelte a járművet, 24-30-a között pedig a még hosszabb – Kelenföldet Gazdagréten és a Belvároson át Újpalotával összekötő 8E viszonylaton járt a busz. Szokás szerint a tesztbuszokkal ingyen utazhattak az érdeklődők.
Elméletileg elegendő hatótáv
A BKV-nál tesztelt Mercedes eCitaro G típusú elektromos csuklós autóbusz 18 méter hosszú, klimatizált és teljes hosszában alacsonypadlós. Az autóbuszt egy 441 kilowattóra összkapacitású akkumulátor hajtja, amellyel akár 340 kilométert is képes megtenni városi körülmények között.
A busz teljesítménye 125 kilowatt, magassága a tetőn elhelyezett akkukkal 3,4 méter. A jármű 145 utas szállítására alkalmas, ugyanakkor érdekesség, hogy egy háromajtós példányt tesztelt a BKV, ami Budapesten jóval kevesebb vonalon ideális – például a 7-es vagy a 8E járatokon is szükség lenne a négy ajtóra a megfelelő utasáramlás miatt.
A modellt 2020-ban dobta piacra a Daimler, Magyarországon még egyetlen üzemeltető sem vásárolt belőle, azonban a Zöld Busz Program keretében Szolnokon már járt a bemutatóbusz.
A szokásos utazási élmény
Nem túl meglepő módon az eCitaro G által nyújtott utazási élmény nem sokban tér el a szóló változattól: a busz csendes, a villanymotor szokásos hangján túl legfeljebb a klímát hallani – ami egyébként igen erősen működik, az állóhelyzetben felmelegedett utasteret egy megálló alatt megfelelőre hűtötte.
Érdekesség volt, ahogyan a belső monitor az utastérben jelezte, hogy éppen honnan nyer energiát a busz a klímához vagy a fékezéshez – nem tudom, ez mennyi utast érdekelt, bár nyilván élesben nem ezt mutatná a kijelző, hanem a megállókat.
A teszt során úgy tűnt, az utasok kedvelik a járművet, a halk futás miatt a legtöbb embernek feltűnt, hogy valami különleges buszon utazik.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!