Trend Minden, amit a visszapillantó tükröket helyettesítő kamerákról tudni kell

Minden, amit a visszapillantó tükröket helyettesítő kamerákról tudni kell

autopro.hu/P.B. | 2020.04.10 04:23

Minden, amit a visszapillantó tükröket helyettesítő kamerákról tudni kell

Fotó: Daimler Media

A Mercedes-Benz a teherautóinak új modelljeire már nem szerel tükröket, helyette a MirrorCam nevű kamerarendszert használják.

Hirdetés

Egyszerű felismerni a Mercedes Actros legújabb modelljeit: nincsen rajtuk visszapillantó tükör. Az egyértelmű, hogy a tükör elhagyása milyen előnyökkel jár. Javulnak a jármű aerodinamikai adottságai, aminek köszönhetően akár másfél százalékkal is csökkenhet a teherautók fogyasztása. Szintén előny, hogy a szűk helyeken való centizéseknél nem kell annyit bajlódni, kisebb helyen is elférhetnek a szerelvények.

Rengeteg kérdés merül fel viszont a kamerák működésével kapcsolatban, elsősorban biztonsági szempontok miatt. A Daimler ezzel kapcsolatban adott ki egy anyagot, megválaszolva számos kérdést.

Mennyiben látnak mást a sofőrök?

A legfontosabb különbség, hogy nincs holttér, a kamionsofőr látótere tehát kiszélesedik a MirrorCam rendszernek köszönhetően. A sofőr így például mindig ráláthat a szerelvény végére, míg a rögzített tükrök esetében kanyarodáskor a pótkocsi végét nem minden esetben látni.

A tükrök gyakran koszolódhatnak be, illetve az időjárási viszonyoknak is komolyan ki vannak téve. Ezzel szemben a kamera a jármű tetején helyezkedik el, egy kis tető alatt úgy, hogy csak minimálisan van kitéve a pornak vagy a csapadéknak. Az eszköz ráadásul fűthető, 15 fok alatt automatikusan bekapcsol a fűtés, így a párásodás elkerülhető.

A képernyőn vonalak segítik a távolság felmérését, a sofőr indulás előtt ezeket igazítani tudja a szerelvény hosszához.

Megfelelő a kamerakép minősége?

Ami a képminőségnél is fontosabb, az a kijelző mérete: a MirrorCam képernyője megegyezik a teherautók visszapillantó tükrének átlagos méretével, átlója 38,6 centiméter. A képernyő pixelszáma kisebb, mint egy okostelefoné, ez annak köszönhető, hogy a kamera kijelzőjét nem olyan közelről kell a sofőröknek néznie, mint egy kézben tartott telefon képernyőjét.

A képernyő fényereje természetesen állítható, erre az időjárási viszonyokból és napszakokból fakadó eltérő fényerő miatt szükség is van. A két oldalon elhelyezkedő képernyők fényereje egymástól függetlenül is módosítható.

Rosszabb fényviszonyok esetén (alkonyatkor, ködben) a kamera képe még világosabb is, mint amit a sofőr a valóságban lát, ráadásul olyan megoldást alkalmaztak a készítők, hogy a kép ne legyen zajos. Ugyanakkor sötétben csak olyan felületeket lehet látni a kamerával is, amik vagy a kamion által, vagy egyéb módon meg vannak világítva.

Mi történik, ha a motor leáll?

Álló helyzetben, elhúzott függönyök mellett is működtethető a MirrorCam, ezzel ki lehet szűrni az esetleges veszélyforrásokat, gyanús mozgásokat a rakomány közelében. Ajtónyitáskor a kamera automatikusan bekapcsol, így a jármű elhagyása minden esetben biztonságos.

A MirrorCam az egyik olyan eleme a Mercedes Actrosnak, aminek köszönhetően a típus elnyerte az év kamionja díjat 2020-ban.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink