Trend Belép az okosházak piacára a Volvo

Belép az okosházak piacára a Volvo

autopro.hu/Sz.K. | 2023.05.31 04:23

Belép az okosházak piacára a Volvo

Fotó: Volvo Cars Global Media Newsroom

A Volvo Cars egy kanadai, montreali székhelyű energetikai vállalatba történő befektetéssel lép be az intelligens otthonok üzletágába. A svéd autógyártó úgy döntött, hogy a dcbel kutatás-fejlesztési törekvéseit kockázati tőkealapja, a Volvo Cars Tech Fund révén támogatja, a technológia jól illeszkedhet a Volvo saját V2X törekvéseihez.

Hirdetés

„Az otthoni energiagazdálkodási rendszerek létfontosságú szerepet fognak játszani az elektromos járművek kétirányúsága felé haladva” - mondta Alexander Petrofski, a Volvo Cars Tech Fund vezérigazgatója. „Az emelkedő energiaárak és a gyakori áramkimaradások olyan kihívások, amelyekkel a fogyasztóknak ma szembe kell nézniük. A dcbel-be és technológiájukba történő befektetésünk segíthet enyhíteni ezeket a kihívásokat ügyfeleink számára.”

A vállalat kétirányú intelligens töltője képes kihasználni az elektromos járművek energiáját az otthonok energiaellátására a csúcsáras időszakokban vagy áramkimaradás idején, ahogyan azt Petrofski is említette.

A cég okostöltője nemcsak az elektromos járművekhez igazodik, hanem az Orchestrate OS platformon keresztül intelligens otthoni energiagazdálkodást is lehetővé teszi. A rendszer egyidejűleg alakítja át a háztetőn napelemmel termelt elektromos energiát és az otthoni akkumulátorokban tárolt áramot. Az eszköz tehát automatizálja az egész ház energiagazdálkodását.

Intelligens otthonok, intelligens járműtöltés

A Volvo Cars 2022 óta dolgozik a fejlett kétirányú töltésen. Az első modell, amely ilyen képességgel rendelkezik, az EX90 lesz - az új elektromosautó-platformra épülő többi modell is támogatni fogja a V2X technológiát, és más autógyártókhoz képest kibővített funkciókat kínál majd.

Míg a Hyundai-Kia az E-GMP modelljei esetében kizárólag váltóáramú megoldásra támaszkodik, addig a Volkswagen Csoport egyenáramú megoldást választott a MEB modelljeinek jövőben érkező kétirányú töltéséhez. Az olyan egyszerű, de hatékony alkalmazások azonban, mint a Hyundai-nál a járműtől készülékig funkció, ahol bármilyen eszköz működtethető az akkumulátorból származó árammal egy adapter segítségével, nem lehetségesek.

A Volvo nem hozott ilyen alapvető döntést a vásárló számára - vagy inkább úgy döntött, hogy a vásárlónak kell választania: az EX90 és a hamarosan megjelenő platformtestvérei támogatni fogják a kétirányú töltést mind a váltakozó és egyenárammal, ahogy azt Lutz Stiegler, a Volvo Cars elektromos meghajtásért felelős megoldásmenedzsere kifejtette. „Az autóba épített töltőnk alapértelmezés szerint kétirányú, így 11 kilowattos töltésre és kisütésre is képes” - mondta Stiegler. „Ha csak egyenáramot kínálnánk, a fedélzeti töltőnek nem kellene erre képesnek lennie, így elég lenne a tiszta töltési funkció. De a DC fali dobozon keresztül, amelyhez aztán saját inverterre van szükség, ez sokkal drágább lenne az ügyfél számára.”

„A Volvo Cars és a dcbel ugyanazokat az értékeket vallja: biztonság, fenntarthatóság és a technológiai fejlődésre való törekvés” - mondta Marc-Andre Forget, a dcbel vezérigazgatója. „Büszkék vagyunk arra, hogy a Volvo Cars minket választott, és izgatottak vagyunk, hogy fontos szerepet játszhatunk a flottájuk teljes körű villamosítására irányuló küldetésükben” – idézi a vezérigazgatót az electrive.com.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink